هلال احمر زنجان ۳ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کرده است

هاشمی با اشاره به توزیع ۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش ۲۵ میلیارد توسط هلال احمر در ۱۱ ماهه اول گفت: یک هزار بسته ارمغان مهر نیز در این بازه زمانی به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان, حکمت اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به عملکرد ۱۱ ماهه این نهاد در بخش های مختلف اشاره و  اظهار کرد: خدمات امدادی داخل و خارج کشور بر عهده جمعیت هلال احمر است، ۱۹۲ کشور صلیب سرخ جهانی هستند و جمعیت هلال احمر ایران نیز یکی از عضوهای اثرگذار در صلیب سرخ جهانی است.


وی ارائه امدادهای اولیه به جامعه هدف از دیگر خدمات این نهاد است، گفت: جمعیت هلال احمر، ارسال کمک های مردمی به کشورهای نیازمند، کمک به توانبخشی و خدمات اجتماعی، حمایت از سلامت انسان ها، دفاع از ارزش های انسانی، اداره امور جوانان و هدایت و تربیت آنان، کمک به تهیه دارو و تجهیزات پزشکی از وظایف جنعیت هلال احمر است.


وی ادامه داد: در حوزه امداد و نجات اجرای کد دو توان افزایی برای پرسنل، اجرای مانور بزرگ سد تهم،  تشکیل تیم واکنش سریع، توسعه شبکه امداد و نجات که شامل ۱۰ پایگاه جاده ای می شود، اسکان اضطراری در پایگاه جاده ای، تخصیص یک خودروی فرماندهی، تخصیص تجهیزات ارتباطی به میزان یک میلیارد تومان، خرید تجهیرات مرکز پیام، راه اندازی مرکز کنترل بانوان، انتقال ۱۸۸ نفر توسط آمبولانس های هلال احمر، رهاسازی ۹۳ مورد تصادفات جاده ای از عمده فعالیت های این حوزه است.


هاشمی با یادآوری اینکه سرعت عمل و کیفیت کار از مهمترین  اولویت است، گفت: درحوزه داوطلبان ۱۶ هزار نفر در رسته های مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت عضو هستند. 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعتبار حمایتی از مرکز دریافت کردیم، افزود: اولویت با مناطق کم برخوردار و روستاها است. 


هاشمی افزود: در حوزه معیشتی تاکنون ۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش ۲۵ میلیارد و یک هزار بسته ارمغان مهر به دانش آموزان نیازمند اهدا شد. 


این مسئول با اشاره به اینکه ۲۷ هزار جوان عضو سامانه جمعیت هلال احمر هستند، اضافه کرد: ۲۰ طرح اثرگذار برای این افراد اجرا شده است، آموزش کمک های اولیه به این جوانان و اجرای طرح دادرس با همکاری آموزش و پرورش در بین دانش آموزان از دیگر اقدامات این حوزه است. 


وی با یادآوری اینکه منویات رهبری و دغدغه های ریاست جمهوری از اولویت های جمعیت هلال احمر است، افزود: تسهیل ازدواج زوج های جوان هلال احمر در راستای کمک به تحکیم بنیان خانواده و جمعیت اجرا شد. 


وی به اعزام ۱۶۰ خواهر و برادر عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: ۴۰ نفر از اعضا در چهار مرحله به کربلا اعزام شدند. ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای آموزش مناطق آسیب پذیر استان اختصاص شد.

کد خبر 1748839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha