۴۰ درصد واحدهای مسکونی شیروان نیاز به مقاوم سازی دارد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن تاکنون، ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان، مقاوم سازی شده و ۴۰ درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

براتعلی احمدی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از مجموع کل ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان که نیاز به مقاوم سازی دارد تاکنون، ۹ هزار و ۴۰۰ واحد مقاوم سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سهمیه مقاوم سازی منازل روستایی این شهرستان، هزار و ۳۰۰ واحد است که در صورت استقبال خوب ساکنان روستا به دو هزار واحد هم افزایش خواهد یافت.

احمدی عنوان کرد: تاکنون تعدادی برای اخذ تسهیلات به پست بانک معرفی شدند که برای هر واحد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در صورتیکه واجدین شرایط تاکنون از وام مسکن روستایی استفاده نکرده باشند و فرم (ج) آنان قرمز نباشد پرداخت خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان بیان کرد: هر فقره وام پرداختی با کارمزد پنج درصد و مدت زمان پرداخت ۲۰ ساله برای متقاضیان خواهد بود که با توجه به موقعیت شهرستان و زلزله خیز بودن منطقه و مخاطرات احتمالی، توصیه می شود حتما مردم از این موقعیت استفاده کنند و اقدام به مقاوم سازی منازل فرسوده خود کنند.

احمدی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری بانک ها با متقاضیان و عدم سخت گیری در ضمانت، اضافه کرد: با سه بانک شهرستان هماهنگی های لازم انجام شده و اعلام کردند ضمانت کارمند، اجباری نیست و تمام همکاری های لازم را با واجدین شرایط خواهند داشت.

به گفته وی سال گذشته، ۶۶۵ واحد مسکونی روستایی این شهرستان مقاوم سازی شده است.

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

کد خبر 1748847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha