نامگذاری ۲۷.۳ درصد متولیدن پسر خراسان شمالی به نام محمد

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: حدود ۲۷.۳ درصد از متولدین پسر در این استان با نام مبارک محمد یا ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن مبعث حضرت محمد(ص) اظهارکرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۵۰۹ هزار و ۴۳۹ نفر از جمعیت استان را مردان تشکیل می دهند.

 وی بیان کرد: با توجه به اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال ۱۳۸ هزار و ۸۲۶ نفر از ابتدا در استان به نام مبارک محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 زاهدی نیا خاطرنشان کرد: نام مبارک محمد و ترکیبات آن در سال ۱۴۰۱ دارای فراوانی ۱۱۴۷ مورد بوده است.

وی بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۱ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده که از این آمار تعداد ۵ هزار و ۸۷۲ واقعه ولادت مربوط به پسران می باشد.

 مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی عنوان کرد: تعداد ۱۴۵ نفر با نام مبارک محمد و ۹۷۴ نفر نیز با نام محمد یا ترکیبات آن نامگذاری شده اند یعنی ۱۶.۶ درصد متولدین پسر در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ با نام محمد یا ترکیبات آن می باشند.

 زاهدی نیا بیان کرد: اولین نام منتخب مردان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ نیز محمد می باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

کد خبر 1748852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha