سیره شهدا برای معرفی سبک زندگی به جوانان کتاب شود

امیر سرتیپ دوم خلبان رودباری گفت: باید با جمع آوری و ثبت خاطرات و سیره شهدا از شهدای دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانان الگوی سبک زندگی و شیوه درست زیستن معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری- رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی کشور در اولین کتاب‌واره شهدای خلبان استان مازندران که در سالن اجتماعات کتابخانه جمشید احمدی قائم شهر برگزار شد، اظهار کرد: کتاب جایگاه خاصی دارد اما ما خیلی برایش اهمیت قائل نمی‌شویم، واژه دوم واژه شهادت است که خاص است، واژه سوم خلبان است که شاید حرفش را می‌زنیم اما نسبت به آن کم کاری‌هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه علت حال و روز ناخوشایند امروزمان شاید عدم پرداختن به سه واژه مذکور است، افزود: ما همیشه یک سری نیازهایی داریم، واژه کتاب برای ما مسلمانان واژه خاصی است و حدود ۳۲۲ بار در قرآن به آن پرداخته شده، کتاب آثار را بین نسلها به یادگار می‌گذارد، کلمه علم ۸۷۰ بار و نماز بیش از ۸۰ بار تکرار شده است، جایگاه علم آموزی در قرآن بسیار بالاست.

امیر سرتیپ دوم خلبان رودباری ادامه داد: شاید از مسلمانی فقط اسمش را یدک می کشیم و اینکه در آینده چه چیزی در انتظارمان است مشخص نیست، اما مسلمانان بیش از ۷۰۰ سال امپراطوری کرده و تمدن اسلامی را در دنیا گسترش دادند

وی مهمترین وسیله انتقال فرهنگ و پیشرفت کشور را کتاب دانست و خواستار انس بیش از پیش مردم با کتاب شد و گفت: کتابخوانی نسل نو را در جنگ ترکیبی مصون می دارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی کشور اعلام کرد: در کشورهایی که بیشتر کتابخوان هستند جرم و بزهکاری کمتر است، کشورهای کتابخوان حال بهتری دارند، اگر کتابخوان باشیم به مقررات هم بهتر توجه می‌کنیم.

وی کتاب را لازمه ماندگاری یک فرهنگ دانست و خواستار توجه بیشتر به کتاب شد و تصریح کرد: اگر روزی یک ساعت مطالعه کنیم ظرف یک سال متخصص آن حوزه و اگر تا پنج سال ادامه دهیم در دنیا معروف شده و ثروتمان به حدی میرسد که فرصت هزینه کردن آن را نخواهیم داست.

امیر سرتیپ دوم خلبان رودباری همچنین به اهمیت قلم زدن در حوزه ایثار و شهادت اشاره و خاطرنشان کرد:هدف از خلقت رسیدن به کمال و اوج درجه کمال شهادت است، دامنه قله رشادت، علم و عمل است، چه بهتر که همه با شهادت از این دنیا برویم تا نامی ماندگار داشته باشیم.

کد خبر 1748871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha