طرح زیست بوم اشتغال در ورامین با هدف حمایت از ایجاد شغل تهیه شده است

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان ورامین گفت: برای اشتغال زیست بومی تهیه شده است که شامل مخاطبین، همکاران، آموزش و فرهنگ سازی و... می باشد که بخشی از آن تسهیل گری در ایجاد مجمع خیرین اشتغال جهت حمایت از کسب و کار های خرد در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران،حسن فیروزی معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان ورامین در جمع اصحاب رسانه در نشست نهضت اطلاع رسانی روابط عمومی این فرمانداری در خصوص حل مشکلات شهرک صنعتی خیرآباد گفت: با پیگیری های صورت گرفته و تثبیت نهایی وسعت شهرک صنعتی خیرآبد ۲۲۷ هکتار تعیین شد، شرکت خدماتی آن تثبیت شده است و درخواست صدور مجوز شهرک صنعتی غیر دولتی است که برای آن اقدام شده است.

 وی افزود:۱۲۰ واحد در صنعت شیشه و آبگینه در شهرستان فعال بصورت رسمی و غیر فعال هستند و برای ساماندهی تولیدات آنها اقدام شده است و در این خصوص انجمن شیشه و آبگینه با حضور خود تولید کنندگان تشکیل شده است،پیگیری ما برای رفع مشکلات زیر ساختی شهرک ملاآقایی بخش جوادآباد انجام شده است و مشکل آن بزودی پس از ۲۰ سال برای همیشه حل خواهد شد .
فیروزی ادامه داد: پیگیری مسائل شهرک گلخانه ای حصار گلی که از ابتدا انتخاب آن طبق نظر کارشناسان اشکال داشته است توسط فرمانداری انجام شده است و آسفالت جاده آن و انتقال گاز به گلخانه های حل شده است و سوخت رسانی به آن نیز ساماندهی شده است وپیگیری و تسهیل گری در صدور مجوز شهرک گلخانه ای جدید با وسعت شصت هکتار در حال انجام است. 
معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه ورامین اشتغال و ساماندهی آن را بسیار پراهمیت ذکر کرد و بیان داشت: برای اشتغال زیست بومی تهیه شده است که شامل مخاطبین، همکاران، آموزش و فرهنگ سازی و... می باشد که بخشی از آن تسهیل گری در ایجاد مجمع خیرین اشتغال جهت حمایت از کسب و کار های خرد در حال پیگیری است،در خصوص اشتغال و آموزش های علمی، تولیدی و بازاریابی ضعف جدی داریم ولی در روستاها با ایجاد کلینیک کسب و کار توانسته ایم به مسائل فوق نزدیک شویم .
وی ادامه داد: آموزش و فرهنگ سازی اشتغال زیر بنای آن در مدارس است و در این خصوص در مدارس به مبحث فعالیت تولیدی در کنار دورس عمومی ورود کنیم، شروع طرح تولید دام سبک در شهرستان را با اهدای وام به دهک های ۱ تا ۷ آغاز کرده ایم.
فیروزی تصریح کرد: راه اندازی کارگروه صادرات در شهرستان  با ایجاد منطقه اقتصادی و در اختیار گذاشتن زمین هزار هکتاری و مجری گری شرکت شهرک های صنعتی استان متولی صورت گرفته است و بودجه آن مصوب شده است و گمرک برای استقرار آن پالس مثبت داده است 
معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه ورامین در خصوص ایجاد پایانه صادراتی ورامین گفت: ایجاد پایانه صادراتی بخوبی در حال پیشرفت است و تعامل با هیئت های نمایندگی کشور بلاروس در خصوص ایجاد نمایشگاه محصولات شهرستان ورامین در آنجا برپا شد و قراردادهای خوبی با تولید کنندگان بسته شده است
وی راه اندازی سامانه بانی شو برای ساماندهی خیریه های شهرستان ورامین را یک کار ویژه برای نیازمندان دانست.
فیروزی در پایان اظهار داشت:۳۰  شرکت دانش بنیان داریم و برای حل مشکلات نان در شهرستان در چند ماه گذشته ۲۲ مجوز نانوایی در شهر و روستا دادیم و موافقت طرح اصلاح نژاد دام های سبک با احصا سرمایه گذار آن انجام شده است.

کد خبر 1748996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha