بلومبرگ: تشدید تحریم علیه نفت ایران، خطرات اقتصادی برای بازار جهانی دارد

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: تلاش واشنگتن برای تحریم نفت ایران، خطراتی برای اقتصاد راکد جهانی خواهد داشت و این اقدام در بازار جهانی نفت اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به تلاش واشنگتن برای تشدید تحریم نفت ایران در سایه تحولات منطقه خاورمیانه نوشت: این اقدام خطراتی را برای اقتصاد راکد جهانی و رقابت در انتخابات ریاست جمهوری که درحال داغ است، به همراه خواهد داشت.

بلومبرگ گزارش داد: کاخ سفید به دنبال تشدید اجرای تحریم های کنونی به همراه وخامت بحران منطقه‌ای است، باتوجه به اینکه درک شده است اشتباهات ممکن است منجر به اختلال در بازارهای جهانی نفت شود.

 این خبرگزاری اعلام کرد: گروهی از قانونگذاران دو حزبی جمهوری‌خواه و دمکرات در ایالات متحده آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا را به اتخاذ تدابیر قاطعی با استفاده از تحریم‌های کنونی علیه کشتی ها، بنادر و پالایشگاه هایی که با نفت ایران تعامل می‌کنند، تشویق کرد.

 اما این اقدام سختگیرانه تهدیدی برای افزایش قیمت‌ها و آسیب رساندن به مصرف‌کنندگان است و هزینه‌های بیشتری برای اقتصاد راکد جهانی به همراه خواهد داشت.

بلومبرگ  گزارش داد: این یک مشکل سیاسی برای بایدن در رقابت او با ترامپ قبل از انتخابات نوامبر آینده است.

این خبرگزاری تاکید کرد: این مرحله با چالش‌هایی همچون قانع کردن سایر تولیدکنندگان بزرگ به ویژه عربستان، برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت وجود دارد.

 در این گزارش آمده است: ریاض درخواست بایدن را  برای افزایش نفت در سال ۲۰۲۲ رد کرد و اخیرا کاهش اوپک را رهبری کرد. همچنین چین، خریدار اصلی نفت ایران، انگیزه زیادی برای کمک به واشنگتن ندارد، باتوجه به اینکه بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان و یک رقیب استراتژیک بزرگ به شمار می‌آید.

 صادرات نفتی ایران به طور پیوسته با تمرکز واشنگتن بر ایجاد محدودیت درآمد انرژی روسیه در سایه جنگ در اوکراین افزایش یافته است.

کد خبر 1749032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha