مطالبات نماینده ولی فقیه از دولت سیزدهم/22 بهمن روز پیروزی ولایت بر طاغوت و خلق حماسه ملت ایران است

امام جمعه یاسوج روز ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز پیروزی اسلام بر کفر و حق بر باطل را یادآور شد و گفت: روز ۲۲ بهمن، روز پیروزی عدالت بر ظلم و ستم، ولایت بر طاغوت و روز حماسه ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، با اشاره به رساله حقوق امام سجاد (ع)، اظهار کرد: نماز نیز بر گردن انسان حقی دارد و باید توجه خاصی به این موضوع که از پایه اسلام است، صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: نماز باید با حضور قلب و با توجه به شرایطی که انسان دارد، به جا آورده شود تا آثار و برکات معنوی خود را بر روی انسان بر جای بگذارد.

وی یادآور شد: انسان برای اینکه از همه مشکلات زندگی فردی و اجتماعی غلبه و عبور کند، یکی از راه‌های آن نماز است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه نماز عالی‌ترین وجهه عبادی انسان است، افزود: انسان باید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در پنج نوبت آن را (نماز) را به دلیل اتصال بین خالق و مخلوق، عابد و معبود به جای بیاورد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به احکام نماز آگاهی لازم را داشته باشد، یادآور شد: نماز علاوه بر آگاهی، آثار و برکات روحی را نیز بر انسان نمازگزار خواهد داشت.

وی به آثار دنیوی نماز اشاره کرد و افزود: نماز برای سلامتی بدن موثر بوده و می توان گفت که نماز یک ورزش بوده و باعث ایجاد تحرک در بدن انسان می‌شود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: وضو گرفتن، غسل کردن، تمیزی لباس نمازگزار، تمیزی دهان هنگام نماز و... آثار دنیوی و سلامتی جسمی و روحی برای انسان در پی خواهد داشت.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان در سایه تقوا به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد و بر اثر بی‌تقوایی انسان‌ها دچار مشکلات در دنیا و آخرت می‌شوند.

وی روز ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز پیروزی اسلام بر کفر و حق بر باطل را یادآور شد و افزود: روز ۲۲ بهمن، روز پیروزی عدالت بر ظلم و ستم، ولایت بر طاغوت و روز حماسه ملت ایران است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر ضرورت حضور حماسی مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، بیان کرد: وظیفه داریم برای حفاظت و حراست از اسلام، انقلاب، استقلال و حریت سرزمین ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه شرکت کنند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نگاه امروز دنیا به حضور مردم در این صحنه است، گفت: امیدواریم که مردم استان و کشور همچون سال‌های گذشته با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال، حریت کشور و رهایی ایران اسلامی از وابستگی به کشورهای شرق و غرب بود.

آیت الله حسینی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خود مردم برای آینده کشور تصمیم گیری نمی‌کردند بلکه بیگانگان، آمریکا و انگلیس برای ملت ما تصمیم گیری می‌کردند.

امام جمعه شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه حتی شاه ایران در تصمیم گیری برای کشور و مردم خود نقشی نداشت، گفت: آمریکا و انگلیس کسانی بودند که برای ملت در عرصه‌های مختلف تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... بودند.

وی تصریح کرد: این نهایت ذلت و خواری برای این کشور با قدمت و فرهنگ غنی بسیار بالایی بود که دیگران برای آنها تصمیم گیری کنند.

آیت الله حسینی دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را خفت بار و ذلت بار برای ملت ایران دانست و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به این دوران پایان داد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آنها جامعه را غرق فساد و شراب‌خواری کرده بودند و حتی خود شاه نیز شراب‌خواری می‌کرد، افزود: وقتی همسر خود شاه کشف حجاب می‌کرد، چطور می‌تواند مردم را به حجاب و حیا دعوت کند؟.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی در زمینه فساد و فحشا در جامعه مغالطه می‌کنند که فساد و فحشا در نظام جمهوری اسلامی هم وجود دارد، ادامه داد: این گونه که این افراد می‌گویند نیست، اگر هم وجود دارد همه اینها بقایای طاغوت و افکار طاغوتی است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه افکار غربی توسط ماهواره، رسانه و فضای مجازی به برخی افراد القا می‌شود، تاکید کرد: راس و هرم نظام جمهوری اسلامی، قوانین و همه مشخص بوده و هیچ کدام در راستای فساد و فحشا نیست.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه در گذشته فساد، فحشا و ولنگاری نهادینه بود، رسمیت داشت و به صورت قانونی انجام می‌شد، گفت: اگر هم اکنون هم وجود دارد از بقایای طاغوت و افکار غربی است که در گذشته می‌خواستند در این کشور رسمی و قانونی شود.

وی خاطرنشان کرد: فساد و فحشا مربوط به نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلامی نیست، بلکه مربوط به افکار طاغوتی و کشورهای غربی است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در حوزه‌های علم صنعت و فناوری ما کاملاً وابسته بودیم و وابستگی شدیدی برای کشور و مردم ایجاد کرده بود، تاکید کرد: خطرناک‌ترین مسئله برای یک کشور، وابستگی تام در همه عرصه‌ها به نظام و سلطه‌ غرب است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت ۴۵ سال علی رغم همه فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها نظام جمهوری اسلامی با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: آنها تلاش می‌کردند تا در همه عرصه‌ها کشور ما وابسته باشد، ولی جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها امروز در زمینه تولید علم، دانش و صنعت فعال بوده و تحریم‌ها اثری که مورد نظر دشمن باشد که ما را زمین گیر کند، ندارد.

آیت الله حسینی ضمن خیر مقدم به بهادری جهرمی، سخنگوی هیئت دولت که در جمع نمازگزاران یاسوجی حضور داشت، گفت: از دولت مردمی سیزدهم که تلاش می‌کند و دو سفر به استان داشته و برکات خوبی نیز داشته، تشکر می کنم.

خطیب نماز جمعه یاسوج بیان کرد: یکی از انتظارات ما سد آبریز است که در سفر رئیس جمهور به استان مطرح شد که همه منافع این سد برای مردم استان بوده و حدود ۳۰ هزار هکتار زمین توسط این سد آبیاری می‌شود و تحول بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، تولید و اشتغال ایجاد خواهد کرد، ولی متاسفانه این امر تاکنون به نتیجه نرسیده و می‌طلبد که دولت نسبت به احداث این سد عنایت لازم را داشته باشد.

وی مسئله راه آهن را یادآور شد و گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان این موضوع از مطالبات مردمی بوده و امروز نیز علاوه بر راه آهن، مسئله فرودگاه نیز در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه استان این است که مرکز استان فرودگاه داشته باشد و فرودگاه بتواند هر روز پرواز داشته باشد، ادامه داد: دو الی سه پرواز در هفته هیچ کمکی به توسعه استان نخواهد کرد، ولی وقتی فرودگاه وجود نداشته باشد، کسی حضور پیدا نمی‌کند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: گاهی اوقات خودم و حتی استاندار برای یک سفر باید از طریق فرودگاه شیراز به تهران اقدام کنیم که این رفت و برگشت و مسیر طولانی باعث خستگی خواهد شد و این موضوع حتی برای مردم، مسئولان کشوری و سخنرانان برخی از برنامه‌ها که باید از مسیر تهران به شیراز و سپس یاسوج سفر کنند نیز به یک مشکل تبدیل شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد به پروازهای فرودگاه گره خورده و گاهی برای حضور یک استاد برجسته یا چهره ملی در استان با مشکل پروازی مواجه هستیم.

آیت الله حسینی مسئله پتروشیمی چرام را یکی دیگر از مسائل استان دانست که می‌طلبد در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد و خاطرنشان کرد: استان ما سرشار از منابع مادی، معنوی و انسان‌های شایسته است که مدیران خوب و انسان‌های شایسته‌ای هستند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور مربوط به استان ما بوده و تقریباً ۲۵ درصد از صادرات نفت کشور نیز مربوط به این استان است، گفت: شایسته است که به این استان تمام شیعه، همیشه در همه صحنه به ویژه در انتخابات و همچنین اینکه در دوران جنگ تحمیلی اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند، توجه ویژه صورت گیرد.

وی ولادت امام حسین علیه السلام، امام سجاد علیه السلام و قمر بنی هاشم را تبریک و تهنیت گفت و افزود: با توجه به ضرورت حضور در انتخابات، وظیفه همه ما رای دادن است، به تعبیر مقام معظم رهبری «رای دادن علاوه بر اینکه حق است، یک تکلیف نیز محسوب می‌شود».

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت ها و سوابق گذشته عده‌ای تایید صلاحیت شدند، گفت: عده‌ای نیز صلاحیت آنها تایید نشد و این به این معنا نیست که این افراد شایستگی هیچ کار و فعالیتی را ندارند، بلکه این افراد می‌توانند در زمینه‌های دیگر فعالیت خود را داشته باشند

کد خبر 1749093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha