اختتامیه جشنواره بین المللی قرآنی خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی در مشهد

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی قرآنی و خانواده های طلاب جامعه المصطفی با حضور جمعی از خانواده های قرآنی در مشهد برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین صالح، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی مشهد در این مراسم که صبح امروز جمعه(۲۰بهمن) در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد گفت: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در آرمان ها و رسالتی که در جامعه المصطفی تعریف کردیم، خانواده از جایگاه اصیلی برخوردار است، خانواده دارای شان تربیتی بسیار برجسته ای است که می‌تواند نسل آینده را تربیت کند. 

وی افزود: خانواده ای که هم هدف باشند و یاری دهنده ی یکدیگر در ایفای رسالت باشد این خانواده ی مطلوب است، یک خانواده که همه پیرو امام خود باشند و رسالت آن را دنبال کنند، هدف جامعه المصطفی این است که خانواده ای را تربیت کند که هم آموختن را آموزش دهد هم فرزندان آنان همراه طلاب عزیز باشند.

حجت اسلام صالح تصریح کرد: آنچه انتطار می‌رود از مجموعه روحانیون این است که در کنار رسالت جهانی خود و مخاطب قرار دادن بشریت از رسالتی که دارند در کنار خانواده غفلت نداشته باشند،یکی از رسالت ها این است که به فرزندان خود قرآن یاد بدیم و خداوند می‌فرماید ما تو را برای بشریت مبعوث کردیم. 

وی بیان کرد: نماز یعنی تمام واجبات، پدر و مادر موظف است که به فرزند خود آموزش دهد. در نظام ارزش ها و اخلاقی با آن ها برخورد ارزشمندانه داشته باشید، پدر و مادر چه مسلم چه غیر مسلم هم در رفتار هم گفتار با آن ها سخن کریمانه بگویید.

رقابت ۴۲۲۵ نفر در مسابقات جامعه المصطفی 

حجت الاسلام قاضوی ریاست مرکز امور خانواده ها نیز در آیین اختتامیه مسابقات قران جامعه المصطفی گفت: امسال این جشنواره با هدف پایش سطح قرآنی کارش را آغاز کرد و افراد به مراکز آموزشی معرفی شدند. جشنواره با هدف شور قرآنی در مدارس برگزار شد. ما این جشنواره را با شعار قرآن، عزت از ۱۳ آبان شروع کردیم و در ایام مقدسی هم این جشنواره پایان پیدا کرد و هدف ما این است که با یک نگاه استکبار ستیزی این جشنواره رو شروع کنیم.

وی افزود: در این جشنواره ۵۵۲۱ نفر ثبت نام کردن که از این تعداد ۴۲۲۵ نفربه رقابت پرداختند، از این تعداد ۱۷۴۶ نفر از فرزندان پسر  بودند و ۱۵۳۹ نفر  از فرزندان دختر بودند و از شهر های مختلف شرکت کردند. 

حجت الاسلام قاضوی تصریح کرد: از بین ۴۹۲۵ نفر در این جمع حاضر ۱۰۹ نفر به تفکیک ۴۹ نفر پسر، ۳۸ نفر دختر و ۲۲ نفر از همسران از ۱۰ ملیت، آذربایجان، افغانستان، الجزایر، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، عراق، گینه، نیجریه و هندوستان در رشته های اذان، حفظ کل و اجزا، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی و مناجات خوانی، به عنوان نفرات برتر از نمایندگی‌های اصفهان، قم و مشهد در دو نوبت صبح و عصر به رقابت پرداختند.

وی عنوان کرد: حدود ۵۵ نفر هم برگزیده ی همه‌ رشته ها هستند. در این جشنواره بیش از ۳۰ داور مشغول داوری بودند. از ۴۷ ملیت در این جشنواره شرکت کردند، ده ملیت به مرحله ی نهایی راه پیدا کردند، ملیت نیجریه پارسال خیلی زیاد بود ولی امسال عراق بیشتر بود.

قرآن را باید به قلب وروحمان وارد کنیم 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاج ابوالقاسم دولابی نیز در این مراسم گفت: ما قرآن را در چند شکل متفاوت پیدا می‌کنیم، اولین شکل قرآن شکل مکتوب قرآن است که ما در خانه هایمان داریم و نگه داری میکنیم. کلمات قرآن نورانیت خاصی دارد،یک شکل دیگر وجود قرآن، شکل صوتی و در غالب اصوات است. صداها و الفاظ قرآن همه نورانیت دارد. با خواندن قرآن خانه هایتان را نورانی کنید.هنگام خواندن قرآن پاکیزه باشید. حقیقت قرآن چیزی نیست که در برگه کاغذ است، حقیقت قلب هاست، در قلب کسانی که خداوند متعال به آنها عطا کرده است. 

دولابی افزود: تلاش کنیدقلب شما ظرف قرآن بشود،اگر در سیره چیزی از قران نباشد مثل یک خرابه است. در خرابه فرشتگان نمی آیند. در مرتبه  چهارم از اشکال قرآن گاهی وجود انسان مکسره قرآن می‌شود، اخلاق پیغمبر قرآن بود، وجود انسان می‌شود که مجسمه قرآن بشود،ما می‌توانیم در سایه انس با قرآن، آرام آرام قرآن را به دل و جانمان وارد کنیم و در ادامه تبدیل به وجهه علمی قرآن بشویم.

پایان پیام/

کد خبر 1749096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha