مهدویت تقریبی در جامعه اسلامی باید طرح موضوع شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت طرح مهدویت تقریبی در جامعه اسلامی خواستار فرهنگ سازی در زمینه ترویج وقف با موضوع مهدویت و فرهنگ انتظار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست شورای سیاستگذاری مهدویت این خطه از شمال کشور با اشاره به اهمیت وقف در حوزه مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار اظهار کرد: نقص بزرگی است که در مهد تشیع و کشوری که نظام و حکومتش ملتزم و معتقد به حضرت مهدی(عج) است شاهد وقف با موضوع مهدویت نباشیم.

وی برلزوم فرهنگ سازی در امر وقف با موضوع مهدویت تاکید کرد و گفت: عدم اقبال مردم به وقف با رویکرد مهدویت نتیجه کم کاری برخی مسئولین است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه بنیاد مهدویت باید سیاست های فرهنگی در راستای توجیهه افکار عمومی برای وقف اموال به نیت ترویج فرهنگ مهدویت اعمال و اجرایی نماید، خاطرنشان شد: در حوزه فعالیت های قرآنی نیز باید وقف فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه به مهدویت با نگاه تقریبی دیده نمی شود و به عنوان اینکه شیعه و ملتزم هستیم برای مهدویت تلاش می کنیم، گفت: باید با این دید که آیا مهدویت ویژه شیعه است یا نگاه فرا اسلامی وادیانی است به مهدویت پرداخته شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نگاه تقریبی به مسئله مهدویت باید مورد توجه باشد، افزود: آموزش و پرورش باید به ترویج مهدویت بین دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشد.

وی برلزوم مردمی شدن جشن های دهه مهدویت تاکید کرد و خواستار ورود بسیج برای مردمی شدن برنامه های بزرگداشت دهه مهدویت شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم توجه دستگاه های اجرایی و شهرداری ها و پایگاه های مقاومت بسیج برای آذین بندی شهرها، روستاها و محلات با محوریت نیمه شعبان تاکید کرد.

کد خبر 1749220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha