برگزاری مراسم سالروز پیروزی انقلاب در ۷۰ کشور دنیا/ برپایی ۲ هزار ایستگاه خدمات در مسیر راهپیمایی

قنبری با بیان اینکه بیش از ۲ هزار غرفه ارایه خدمات و امداد در مسیر راه پیمایی ۲۲ بهمن پیش بینی شده است گفت: مراسم سالروز پیروزی انقلاب در ۷۰ کشور دنیا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، قنبری، رییس ستاد مرکزی دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در مورد برنامه های این روز گفت: ظرف یک تا دو ماه گذشته هر آنچه مقدور و ممکن بوده است به استخدام درآوردیم تا بتوانیم متناسب با عظمت ملت ایران مقدمات خوبی فراهم کنیم. این اقدامات بسیار ناچیز است، ملتی که امروز سبک زندگی مذهبی و سیاست آنها رسم الخط تمام آزادی خواهان و مسلمانان عالم و محور مقاومت است.

وی افزود: این ملت از آنچنان عظمتی برخوردارند که اگر تمام دستگاه ها خود را زیر پای ملت بیندازند، هیچ اتفاقی نیفتاده است. همه موظفیم متناسب با عزم و اراده و عظمت ملت ایران در این راه تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور در بیست و دوم بهمن و حماسه شکوه پیروزی مربوط به مردم است و اگر قصوری از ما بوده است از ملت ایران عذرخواهی می کنیم. برنامه های این شورا از ۱۲ بهمن در مرقد مطهر امام (ره) شروع شد و در تمام استان ها، شهرها و بخش های مختلف روستاها ملت شریف ایران مراسم مختلفی برای گرامیداشت انقلاب اسلامی برگزار کردند و امشب نیز به مناسبت اربعین شهدای کرمان در سراسر کشور مراسم تعظیم و تکریم شهدا در مساجد برگزار می شود.

وی ادامه داد: مطابق با سنت جاری و معمول مراسم نورافشانی و گلبانگ تکبیر در مراکز تجمع و پشت بام خانه ها در ساعت ۹ امشب برگزار می شود و فردا بیست و دوم بهمن در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان بالغ بر ۳۵ هزار روستای کشور در مراسم گرامیداشت دهه فجر در قالب راهپیمایی شاهد حضور با شکوه مردم هستیم.

قنبری تصریح کرد: در تهران این مراسم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از مسیرهای ۱۲ گانه و مسیر شهید آرمان علی وردی به طرف آزادی آغاز می شود. در ترکیب جمعیتی شاهد حضور جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران، ورزشکاران و تمامی اقشار مختلف مردم هستیم.

وی ادامه داد: بالغ بر دو هزار غرفه خدمات، امداد و ایستگاه استراحت سالمندان در طی مراسم و مسیر راهپیمایی پیش بینی شده است و مراسم با شکوه بیست و دوم بهمن با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود و سپس شاهد گلباران قدوم مردم توسط ناوگان هوایی ارتش هستیم. سخنران مراسم رییس جمهور است و در پایان با قرائت قطعنامه مراسم به پایان می رسد.

قنبری تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن به اوقات شرعی ظهر نزدیک است در تمام مسیرها تمهیدات لازم برای برگزاری نماز جماعت پیش بینی شده است و گفتنی است منطبق با برنامه ریزی های انجام شده مراسم با شکوه سالگرد پیروزی انقلاب در بیش از ۷۰ کشور دنیا و ۱۴۰ نقطه دنیا گرامی داشته می شوند.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی و همچنین ۳۰۰ خبرنگار خارجی از کشورهای مختلف مراسم با شکوه بیست و دوم بهمن را پوشش خبری می دهند. همچنین بزرگترین همخوانی سرود ملی فردا در میدان آزادی برگزار می شود. آنچه در این مراسم اجرا و انجام می شود، وسع ما بر پایه مقدورات است و هیچ انتصابی بالاتر از فخر و شکوه ملت ایران نداریم. ملت ایران ملت شایسته ای است که لایق هر نوع ستایش هستند و بر پایه تمدن دیرینه حتی اگر تملق آنها را هم بگوییم به قله وجودی ملت ایران نمی رسد.

وی در مورد برنامه های استکبارستیزی و موضوع غزه گفت: آنچه در غزه هر روز در حال اتفاق است، ماهیت نظام لیبرال دموکراسی است و امروز چهره واقعی و عریان صهیونیست در پیشگاه افکار عمومی دنیا قرار گرفته است و موضع و اعتقاد ما نسبت به غزه و فلسطین با تمام دنیا متفاوت است. ایران محور مقاومت اسلامی است و مردم ایران نگاه شان به مسئولان کشور است. همه غزه را بخش جدایی ناپذیر از دنیای اسلام می دانیم اما در کشورهای اسلامی دیگر موضع آنها متفاوت است و در طی سال شاهد تظاهرات های متفاوتی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین هستیم و مردم در بخش های دیگر نیز انزجار خود را از صهیونیسم نشان دادند.

قنبری خاطرنشان کرد: نگاه ما به مراسم دهه فجر و نگاه شورای هماهنگی یک نگاه فرآیندی است که در تمام توفیقات کشور خود را مسئول می دانند. برای موضوع انتخابات نیز ما انتخابات را یک شادی و نشاط در امتداد ۲۲ بهمن می دانیم و تمام اهتمام خود را در بیست و دوم بهمن و تبیین حقایق جامعه برای حضور و مشارکت مردم انجام می دهیم.

وی گفت: بیست و دوم بهمن با شکوه زیربنای حضور گسترده مردم در انتخابات است. راهپیمایی ۲۲ بهمن یک رزمایش برای آمادگی در برابر تمام فتنه ها و حضور اثربخش در تمام حوزه ها است. در جشن اعیاد شعبانیه نیز همین تمهیدات به کار گرفته می شود.

وی گفت: بعضا گفته می شود راهپیمایی ۲۲ بهمن یک راهپیمایی حکومتی است. این حرف کاملا غلط است ما در واقع در دفاع مقدس شاهد بزرگترین دفاع مردمی بودیم و این مهمترین پدیده مردمی بعد از انقلاب اسلامی بوده است و مردم مضایقه ای نداشتند. باید کار با تشکیلات به پیش رود. دولت در اختیار مردم است و مردم صاحب کشور و یوم الله ۲۲ بهمن هستند.

وی گفت: دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور فرزندان مردم هستند و به مردم خدمت می کنند. اگر دستگاه های متعدد کشور هم هیچ کاری انجام ندهند، مردم پای کار هستند و از کشور دفاع خواهند کرد و البته دستگاه ها باید به خدمات و خدمتگزاری خود بیفزایند.

کد خبر 1749224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha