لغو رویداد حمایت از فلسطین در دانشگاه «کارلتون» کانادا

شورای روابط عمومی مسلمانان کانادا پس از لغو یک رویداد که قرار بود در حمایت از فلسطین برگزار شود، از دانشگاه کارلتون خواست تا به وظیفه خود برای حمایت از آزادی بیان عمل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « muslimlink»،شورای روابط عمومی مسلمانان کانادا پس از لغو یک رویداد که قرار بود در حمایت از فلسطین برگزار شود، از دانشگاه کارلتون خواست تا به وظیفه خود برای حمایت از آزادی بیان عمل کند.

 شورای امور عمومی مسلمانان کانادا با همکاری انجمن‌های دانشجویان مسلمان  در سراسر این کشور، مجموعه‌ای از رویدادهای همبستگی حمایت از فلسطین را از 9 تا 12 فوریه ترتیب داده بودند.

«سامی حمدی» به عنوان مدیر عامل « International Interest »، یک شرکت برجسته متخصص که در تحلیل ریسک و اطلاعات جهانی، فعالیت می کند نیز مهمان ویژه این برنامه بود.

او با هدف برجسته کردن موضوعات مهم مرتبط با همبستگی فلسطین، ترویج بحث‌های آگاهانه و فرصت‌های آموزشی برای دانشجویان و دیگر اقشار جامعه در برنامههای مختلف سراسر کانادا شرکت می‌کند.

اما مدیر امور دانشجویی در دانشگاه کارلتون، به‌طور غیرمنتظره رویداد برنامه‌ریزی‌شده در این دانشگاه را لغو کرد و نگرانی قابل توجهی را در میان دانشجیوان مسلمان به وجود آورد.

شورای روابط عمومی مسلمانان کانادا گفت که این تصمیم، تحت تاثیر فشار گروه‌هایی که احساسات ضد فلسطینی را نشان می‌دهند، نشان‌دهنده تلاشی نگران‌کننده برای سرکوب آزادی بیان است.

این شورا تاکید کرد که دانشگاه کارلتون باید به به تقویت گفتگوی مسالمت آمیز، حفظ گفتمان محترمانه و تشویق مشارکت مدنی فعال در جامعه تعهد داشته باشد.

در بیانیه شورای روابط عمومی مسلمانان کانادا آمده است که تصمیم دانشگاه کارلتون نشان دهنده یک الگوی نگران کننده از جانبداری علیه دیدگاه های طرفدار فلسطین در کانادا و تبعیض علیه بدنه دانشجویان مسلمان و طرفدار فلسطین است که بخش قابل توجهی از جامعه دانشگاه را تشکیل می دهند.

کد خبر 1749232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha