اجرای طرح «محله‌های رنگی» در دهه مهدویت

آهنگر گفت: دهه مهدویت طرح محله های رنگی با رویکرد ترویج فرهنگ انتظار جهت خلق آثار هنری در رشته نقاشی در سطح محلات شهری و روستایی استان مازندران اجرامی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فعالیت هزار و ۲۱۸کانون فرهنگی هنری مساجد استان برای گرامیداشت دهه مهدویت اشاره و اظهار کرد: همچنین تلاش داریم از فضای نقالی و پرده خوانی برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار بهره گرفته شود.

وی به اجرای طرح «محله های رنگی» با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت خبر داد و خواستار همراهی شهرداری های استان با همکاری ادارات آموزش و پرورش و دهیاری ها برای اجرای این طرح با استفاده از رشته نقاشی با حضور نوجوانان و جوانان در محلات شهری و روستایی استان شد.

آهنگر با بیان اینکه مهدویت باید در ایام نیمه شعبان با استفاده از ظرفیت هنرمندان به صورت هنرمندانه برای نسل نو تبیین شود، گفت: استفاده از ظرفیت مردمی و مواکب برای گرامیداشت دهه مهدویت یک ضرورت است.

وی با تاکید براینکه جشن های نیمه شعبان باید برای مردم باشد، خاطرنشان شد: باید تدابیری اتخاذ شود که همه مردم در برنامه ها شرکت داشته باشند.

آهنگر گفت: فعال سازی ظرفیت های مردمی به منظور برپایی سلسله رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوعات مهدوی که به خلق آثار هنری منجر شود نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1749261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha