رهاورد سیاست مومنانه نظام برای منطقه و جهان

حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ایجاد و گسترش سیاست مومنانه موازنه سیاسی را در جهان تغییر داد، گفت: اینکه می‌بینیم میلیون‌ها نفر در آمریکا، انگلیس و پاریس و دیگر کشورها در حمایت از مردم غزه تظاهرات می‌کنند یعنی سیاست مومنانه نظام جواب داده است.

سیدجلال حسینی، معاون سیاسی بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ترویج سیاست ورزی مومنانه به عنوان یکی از دستاوردهای سیاسی انقلاب، اظهار کرد: سیاست ورزی مومنانه یعنی یک انسان مومن علاوه بر اینکه با توجه به عقل و خرد خود و به تبع با توجه به تجربه بشر حرکت می کند اما نگاهی به سنت های خداوند در زمینه های مادی و غیرمادی دارد و به سنت ها نگاه و مراجعه دارد.

معاون سیاسی بسیج افزود: بهترین منبع برای سنت ها طبیعتا وحی است و بهترین منبع برای تفسیر وحی بیانات پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) هستند که با توجه به آن می توان به سیاست ورزی مومنانه دست یافت. مسیری که عقل و تجربه از قرن شانزدهم به بعد طی کرده اند، شاید از نظر علوم طبیعی به نظر درست باشد اما از دید علوم انسانی ناقص می آید یعنی با توجه به ذهنیت های اشتباهی که ایجاد شده، برداشت می شود.

وی در ادامه گفت: سیاست در اندیشه غربی یعنی علم به دست آوردن قدرت به هر وسیله! یعنی اگر فردی از طریق حیله گری هم به قدرت برسد، فردی سیاست مدار است اما اگر فردی با صداقت و درستی حرکت کند مانند امیرالمومنین و فرزندان طاهرشان علیهم السلام، بی سیاست تلقی می شوند.

تفسیر زیبای جامعه کبیره از سیاست مومنانه

وی تأکید کرد: سیاستی که در اندیشه مومنانه بیان می شود با سیاست قوی متفاوت است و سیاست مومنانه همان چیزی است که در زیارت کبیره می خوانیم یا آنچه که امام زین العابدین(ع) می فرمایند: «ائمه اطهار سیاست مدارترین بندگان خدا هستند.» این سیاست یعنی اینکه ما در جهت پیاده کردن احکام اسلامی بدون هیچ گونه فریبکاری، تهدید و تطمیع حرکت و مردم را دعوت می کنیم و مردم بر اساس میزان پذیرش خود یا می پذیرند و یا قبول نمی کنند.

حسینی در ادامه بیان کرد: اگر مردم پذیرش داشتند و روش سالم و صحیح را پذیرفتند، بنابر وعده الهی سعادت دنیا و آخرتشان تأمین می شود و برکات آسمان و زمین در همین دنیا برای آنها سرازیر می شود اما اگر نپذیرفتند، قرار نیست از روش های غیرمومنانه و غیردینی استفاده کرد.

رهاورد سیاست مومنانه برای ایران

وی تصریح کرد: این روش غیرمومنانه به صورت موقت جواب می دهد اما نتایجی بدی دارد و اثرگذار و طولانی نخواهد داشت. سیاست مومنانه انقلاب اسلامی با معماری بنیانگذار انقلاب در این مسیر حرکت کرده و بر اساس سیره الهی و صداقتی که امام راحل عنوان و قلب پاک مردم را هدایت کردند، مردم هم پذیرفتند و انقلاب اسلامی پیروز شد و در واقع این انقلاب مردمی توانست پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و استکبار جهانی به رهبری آمریکا را از ایران خارج کند.

وی با اشاره به اذعان رسانه های غربی در مورد سیاست مومنانه انقلاب اسلامی ادامه داد: کارشناس بی بی سی در یکی از برنامه های این شبکه اعلام کرد آرزوی دیرینه ایران استقلال بود که در زمینه سیاسی دفاعی محقق شد و در زمینه اقتصادی نیز در ۳۰ ساله آینده محقق می شود و بنابراین سیاست ورزی مومنانه در ایران پاسخ داده است.

حسینی ادامه داد: البته کش و قوس هایی داشته است و آنچه امروز می بینیم روز به روز در منطقه در حال گسترش است به گفته یکی از نظامیان آمریکا روزی ناو از آمریکا حرکت می کرد چند قدرت ساقط می شد اما اکنون ناو این کشور می آید و حمله  می کند و مانور می دهد و نتیجه نمی گیرد و با دیدن قایق های تندرو  ایران فرار می کنند.

در تبیین سیاست مومنانه در داخل کشور موفق نبودیم!

وی تأکید کرد: سیاست مومنانه هرچند دیربازده است اما در قلب ها نفوذ و رسوخ می کند و عمیق است و نتیجه می دهد و از اول انقلاب این سیاست مومنانه روز به روز  در حال جلو رفتن است اما هرچند در منطقه موفقیت های بسیار داشتیم و این سیاست روز به روز در حال گسترش است در داخل نیز به همین صورت تجربه ها و الگوهایی داشتیم، عده ای آمدند و در داخل کشور عرض اندام کردند و آنهایی که انقلابی مومنانه نبودند ضربه خوردند و کنار رفتند؛ اما به نظر می رسد ما در تبیین سیاست مومنانه که رهبر انقلاب با عنوان انقلابی گری مطرح می کنند آنگونه که باید موفق نبودیم و برای مردم خود نتوانستیم مفهوم عمیق دقیق را تبیین کنیم و آثار و نتایج مثبت را برای مردم روشن کنیم و باید در این زمینه باید تلاش بیشتری کنیم.

گسترش سیاست ورزی مومنانه جمهوری اسلامی در دنیا 

وی در پاسخ به این سوال که جایگاه انقلاب اسلامی را در ارزیابی الگوی سیاست مومنانه چگونه ارزیابی می کنید، خاطرنشان کرد: ما در سیاست ورزی مومنانه صددرصد موفق بوده ایم و از ابتدای انقلاب تاکنون روز به روز دامنه این اندیشه سیاست مومنانه در منطقه و جهان در حال گسترش بوده و است .برای مثال اینکه درباره جنگ غزه و رژیم صهیونیستی وقتی می بینید در آمریکا، لندن و پاریس و بسیاری از کشورهای اروپایی جمعیت های انبوهی حاضر می شوند و علاوه بر پرچم فلسطین، پرچم جمهوری اسلامی ایران را دست می گیرند و تصاویر رهبر انقلاب را به در و دیوار می زنند نشان می دهد طیف گسترده از مردم در آن کشورها به دنبال حقایق هستند و این همان گسترش سیاست ورزی مومنانه جمهوری اسلامی است.

کد خبر 1749297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha