رویکرد فعالیت کانون های فرهنگی هنری جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است

جعفر نیک نفس گفت: رویکرد فعالیت کانون های مساجد در وهله نخست جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است و قاعدتا تحقق این مهم نیاز به یکسری زیرساخت ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با حضور سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان مجموعه مذهبی، فرهنگی، ورزشی امام علی (ع) در روستای فردوس اسفندقه جیرفت افتتاح شد.

جعفر نیک نفس در حاشیه این مراسم، گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) یکی از کانون های شاخص سطح جنوب کرمان است که توانسته ظرفیت های مردمی را برای پویایی مسجد امام علی (ع) پای کار بیاورد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: مدیر و ارکان این کانون فرهنگی هنری با جلب اعتماد مردم و با همراهی دهیار روستا توانستند این مجموعه فرهنگی، مذهبی و ورزشی را در جوار مسجد امام علی (ع) راه اندازی کنند.

وی بیان کرد: رویکرد کانون های مساجد در وهله نخست جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است و قاعدتا تحقق این مهم نیاز به یکسری زیرساخت ها دارد.

نیک نفس عنوان کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) که از بدو تاسیس همواره سعی کرده برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد برنامه های مختلف فرهنگی و هنری اجرا کند اما به دلیل نبود امکانات با مشکلاتی مواجه بود که به لطف همکاری و همراهی مردم خیر و دهیار روستا با راه اندازی این مجموعه مشکلاتشان تا حدود زیادی رفع شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری می توانند با جلب اعتماد خیرین و پای کار آوردن ظرفیت های مردمی، باعث پویایی مساجد و انس نوجوانان و جوانان با خانه های خدا شوند.

وی با بیان اینکه مساجد سنگر هستند، تصریح کرد: روزگاری در جنگ سخت مساجد پایگاهی برای اعزام رزمندگان به جبهه بودند و امروز نیز مساجد در جنگ نرم باید سنگری برای حفاظت نوجوانان و جوانان از تهاجم فرهنگی دشمن باشند که این مهم از وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

کد خبر 1749299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha