حماسه حضور از زبان خالقان آن

چهل‌وپنجمین جشن پیروزی انقلاب هم با شکوه هر چه تمام برگزار شد و مردم همیشه در صحنه تصاویری زیبا از هم‌عهدی و همدلی را رقم زدند مثل دانش‌آموزی که تصویر معلم شهید، فهمیه فائزه رحیمی را در آغوش دارد و از ۲۳ دانش آموز شهید در حادثه تروریستی کرمان می‌گوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، انقلاب اسلامی ایران در چهل و پنجمین سالروز پیروزی و در ادامه مسیر سبز خود در سایه هدایت های حکیمانه امامین انقلاب اسلامی بی تردید الگویی نمونه در میان کشورهای اسلامی است و امروز می تواند الگویی بی نظیر از کسب رتبه ۱۵ علمی در دنیا، کسب ۱۳ سهمیه المپیکی و پارالمپیکی زنان، تولید ۵۵ درصد از مواد اولیه دارویی توسط شرکت‌های دانش بنیان با فناوری بالا (های تک) در داخل کشور، کسب سهم مقدار ۷/۲۴ درصد فولاد جهان ،سکوی چهارم نانوتکنولوژی، دهمین کشور ماهواره ای و پنجمین  کشور موشکی، جایگاه پنجم انرژی هسته ای، تنها گوشه ای از پیشرفت های ایران عزیز  اسلامی است که در سایه آموختن در مکتب معمارو بنیانگذار انقلاب اسلامی با باور "ما می توانیم" به نام جمهوری اسلامی ایران  ثبت شده است.

بنابراین گزارش، امروز هم برای دور ماندن از هر گزند و چشم بد دشمنان این مرز بوم بازهم با وجود تمام مشکلاتی که به فرموده رهبر معظم  انقلاب  "نیاز به هیچ نسخه خارجی نداریم " همچنان در سایه وحدت کلمه و انسجام ملی که رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با وجود  تمام سلایق از تمام اقشار ، ادیان و مذاهب جشن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی  را زنده و جاودان نگه می داریم.

مسیر های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت جوانان،  زنان و مردان عزتمند اسلامی است که دل در گرو پای بندی به تمام آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی  دارند و هر یک گوشه از خاطرات این مرز و بوم را در دست نشان می دهند.

عکس  شهید امنیت آرمان علی وردی را در دست داشت نوجوانی بود که هنوز محاسنش سبز نشده بود اما درس مکتب سلیمانی را از زندگی نامه شهید آرمان علی وردی آموخته بود و با بغضی در صدا آمادگی خود را برای ساختن میهن اسلامی از حوزه علمیه تهران اعلام می کرد و می گفت امروز روز بزرگ امتحان ملت ایران و گذر از پیچ تاریخی انقلاب و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است .

ستایش هامدی دانش آموز سال هفتم است که تصویری از معلم شهیده فهمیه فائزه رحیمی را در آغوش دارد و از ۲۳ دانش آموز شهید در حادثه تروریستی کرمان می گوید اشک از دیدگانش جاری می شود و نامه ای برای همکلاسی های خود نوشته که در آن قسم یاد کرده که تا پای جان راه سرخ همشاگردی هایش را ادامه می دهد و در هر لحظه گوش به فرمان رهبر انقلاب  از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

هما راست نژاد به همراه همسر و کودک خردسالش برای مراسم ازدواج  یکی از بستگان نزدیک در مبعث رسول گرامی اسلام از استان اصفهان عازم تهران شدند که چند روزی میهمان پایتخت هستند و تجربه ای متفاوت از حضور ۲۲ بهمن در تهران را برای ما نقل می کند و می گوید فرقی ندارد در کدام شهر و روستا و استان باشید مهم این است قلبتان برای استقلال و آزادی  میهن عزیز اسلامی بتپد آنوقت در هر لباس و کسوتی که باشید برای پیشرفت و توسعه هر چی بیشتر کشور می کوشید و هیچ بحران، تهدید و تحریمی جلودار عزم و اراده آهنین شما را نخواهد گرفت. من معلم هستم و همسرم استاد دانشگاه و پزشک متخصص ارتودنسی هر دو برای پیشرفت و تعالی کشور قسم یاد کردیم که راه شهدا و امام ره را ادامه بدهیم ان شاءالله. 

حماسه حضور از زبان خالقان آن

محاسن سفیدش حرفها و سختی‌های زیادی را به نمایش می گذاشت سنی از روزگار سخت را پشت سر گذاشته بود اما با عصایی در یک دست و عکس سردار سلیمانی در دست دیگرش در میان راه پیمایان به چشم می آمد در زمان پیروزی انقلاب سال اول دانشگاه را در رشته کشاورزی تجربه کرده بود و اکنون در سن ۶۵ سالگی همچنان با همان اعتقادات و پای بندی به آرمان‌های امام ره و رهبر انقلاب امروز حاضر شده بود و می گفت: بعد از پیروزی انقلاب دانشگاه را رها کردم در حالیکه تازه تشکیل زندگی داده بودم و همسرم نیز از دانشجویان دانشگاه تهران بود اما با آغاز جنگ در جبهه های حاج عمران هر دو حاضر شدیم نتوانستم او را از آمدن به حاج عمران منصرف کنم دوشادوش هم در جبهه و پشت جبهه تلاش کردیم .

این انقلاب با قطره قطره خون جوانان و نوجوانانی به ثمره نشست که هنوز نام بسیاری از آنها در لیست شهدای گمنام که نه بلکه خوش نام خالی مانده است و چشم مادران و پدرانشان بدون آنکه استخوان‌های فرزندانشان را در آغوش بگیرند چشم از دنیا فرو بستند چگونه می توان با وجود هر مشکل و یا کوتاهی و حتی قصور از برخی افراد چشم بر روی این همه فداکاری بست ما همه باید در کنار یکدیگر مانند روزهای دفاع مقدس که دشمن حتی یک سیم خاردار به ما نمی داد در میدان عمل حاضر شویم و کمر همت برای خودکفایی در تمام عرصه ها ببندیم.

نامش امیرحسین بود به همراه خواهرش هلما گوشه ای از پرچم چندصدمتری جمهوری اسلامی ایران  را گرفته بودند و در میان جمعیت شعار "ما ذوالفقار حیدریم فدائیان رهبریم " را سر می دادند گونه های این خواهر و برادر سه رنگ پرچم ایران سبز و سرخ و سفید را در چشم هر مخاطبی پررنگ می کرد.

امیرحسین با نفس های به شماره افتاده در کنار خواهرش برای چند لحظه  توقف کرد و انگیزه حضورش را اینگونه بیان کرد "مرگا به من که با پر طاووس عالَمی ... یک موی گربه وطنم را عوض کُنم" و با لبخند و سری پرشور دوباره دست در دست خواهرش در زیر پرچم به مسیر خود ادامه دادند.

حماسه حضور از زبان خالقان آن

بر روی ویلچر نشسته بود و در گوشه پیاده رو یک لیوان چای در دست داشت از او پرسیدم جانبازید گفت:" جان فدا هستم برای رهبر و مردمم هر لحظه اماده ام" از یادگاران آزادی خرمشهر بود زبان از پرسیدن سوالی دیگر کوتاه شد با گرمی خاصی در صدایش شروع به تعریف کرد گوشه از غیرت همرزمانش را در آزادی  خرمشهر و محاصره زنان و دختران کشورش گفت کمی بعد دوستش را صدا زد گفت علی از دیگر همرزمان من است که چند ترکش همیشه در سر او جا خوش کرده است با اینکه حال خوبی نداشت اما امروز با تمام وجود در این مراسم حاضر شدیم تا بگوییم بازهم برای فداکاری در دفاع از ناموس و امنیت کشور حاضریم و هیچ ترسی از ترور شخصیت ها، تحریم و تهدید نداریم و امروز گزینه های ملت ایران در پیشرفت و الگوی موفق ایران اسلامی پیش روی کشورهای منطقه  است و غزه و ملت فلسطین با تعصی از انقلاب ایران به دفاع از مرز و بوم خود پرداختند امروز ایران مهمترین کشور در جبهه مقاومت است و جایگاه بی نظیر در دنیا دارد و ان شاءالله به اهداف دیگر نظام انقلاب اسلامی  دست می یابد.

حماسه حضور از زبان خالقان آن

محمد علیزاده هموطن دیگری است که در اسنپ با مدرک لیسانس مشغول فعالیت و کسب رزق حلال می کند  و جویای کار است و می گوید خانواده شهید و جانباز نیستم و فقط برای حفظ امنیت و آرامش کشورم در این مراسم حضور یافتم و از مسؤلان  کشورم میخاهم تا زمینه بهره برداری از ظرفیت های عظیم جوانان متخصص  و متعهد را فراهم کنند. کشور عزیزم ایران از هیچ یک از نعمتهای الهی در دنیا محروم نیست و هریک از نعمات الهی ایران اسلامی آرزوی بسیاری از مردم دنیاست اما نیازمند مدیریت متخصص  و جهادی و بی توقع مسؤلان نظام اسلامی تا شاهد حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف جامعه باشیم.

گفتنی است ؛ استیج های اجرای برنامه های کودک و نوجوان و ایستگاه‌های  نقاشی کودکان و استراحت گاه کهنسالان، ایستگاه تصاویر شهدای امنیت و مدافعان حرم ، تصاویر بهمن ۵۷ و شهدای انقلاب و دفاع مقدس از دیگر غرفه های مسیر راه پیمایی است. صدای  سرودهای انقلابی ایران ایران، سلام فرمانده، وطنم ایران، مرز پرگهر اجرای سرود  عشق جانم توسط نوجوانان  و… و پذیرایی مختلف غرفه های حاضر در این مسیر از دیگر بخش‌های مراسم باشکوه چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که گوش هر فردی را به خود جلب می کند و لحظاتی از ادامه مسیر آنها را باز می دارد.

حماسه حضور از زبان خالقان آن

بنابراین گزارش، فرود چتر بازان در میدان آزادی و نمایش  آخرین دستاوردهای دفاعی کشورمان بخش دیگری از مراسم راه پیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ است که در میدان ازادی به نمایش گذاشته شده است. 

حماسه حضور از زبان خالقان آن

موشک‌های بالستیک خیبر(خرمشهر۴)، حاج قاسم، خیبرشکن، قیام، سجیل، دزفول، ذوالفقار بصیر و عماد، سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و ۱۵ خرداد، ماهواره‌برهای سیمرغ و سفیر امید، پهپادهای شاهد ۱۳۶، شاهد ۱۷۱ و سیمرغ، مهاجر ۶، ماکت‌های جنگنده کوثر، هواپیمای آموزشی یاسین و ترابری سیمرغ و بالگردهای سورنا و صبا۲۴۸ و شناور کلاس حیدر و

همچنین؛ خودروهای تاکتیکی ارس نیز بخش دیگری از تجهیزات حاضر در راهپیمایی هستند.

حماسه حضور از زبان خالقان آن

موشک‌های کروز دریاپایه ابومهدی و سامانه پدافندی شهید مجید نیز در کنار سایر تجهیزات حاضر در میدان آزادی تهران در معرض دید راه پیمایان قرار دارد که عکس های یادگاری جوانان و نوجوانان در کنار این ماکت ها از دیگر بخش های جذاب راه پیمایی  ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ است.

خطاطی کلمات و جملات انقلابی و  اهل بیت (ع) بر روی شن  و شعبده بازی، برپایی میز خدمت دادگستری تهران در میدان فردوسی با حضور علی القاصی  رییس کل دادگستری تهران و علی صالحی دادستان تهران از دیگر برنامه های ایستگاه‌های  راه پیمایی است.

با نزدیک شدن به زمان اذان ظهر مساجد و پیاده روهای منتهی به میدان آزادی برای حضور نمازگزاران در حال آماده شدن است تا شرکت کنندگان در اولین ساعات پس از تلاوت قرآن و اذان ظهر نماز ظهر و عصر خود را به جماعت اقامه‌ کنند.

حماسه حضور از زبان خالقان آن

همچنین ۱۰۰ ون تاکسی به همت سازمان تاکسیرانی تهران شرکت کنندگان در راه پیمایی را در مسیرهای منتهی به مراسم و بازگشت به صورت رایگان انتقال می دهند.

حماسه حضور از زبان خالقان آن


 

کد خبر 1749415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha