تبلیغات داوطلبان تائید صلاحیت‌شده مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن آغاز می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان ۲۵ بهمن تا ۹ اسفندماه و تبلیغات مجلس شورای اسلامی از سوم تا ۹ اسفندماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی صبح دوشنبه( ۲۳ بهمن) در جلسه ستاد انتخابات استان کرمان ابتدا حضور پرشور مردم راهپیمایی ۲۲ بهمن را مورد اشاره قرار داد و افزود: به این جمله شهیدسلیمانی می‌رسیم که اگر جان‌مان هزار بار فدای این مردم بشود، کم است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه این حضور در حالی است که با همه کمبودها و نقایص باز مردم در صحنه هستند و به ندای رهبری لبیک گفتند؛ حضور گسترده مردم استان را هم مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش جمعیت با توجه به تعطیلات و از طرفی تخریب‌هایی که صورت گرفته بود، اما شاهد حضور مردم بودیم که مسئولیت ما را در خدمت رسانی به مردم سنگین‌تر می کند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در ادامه سخنان خود گزارش داد: تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان ۳۹۵ نفر است که ۶۷.۶ درصد داوطلبان تائید صلاحیت شده اند و ۶ نفر از تائید صلاحیت شده‌ها، عدم صلاحیت گرفته‌اند.

وی با اشاره به مهلت داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان تا ۲۵ بهمن ماه جاری برای تغییر حوزه انتخابیه؛ اعلام کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان ۲۵ بهمن تا ۹ اسفندماه و تبلیغات مجلس شورای اسلامی از سوم تا ۹ اسفندماه است.

جلالی با افزودن این مطلب که لیست همه امکانات دولتی قابل استفاده برای تبلیغات نامزدها مشخص و از امروز به اطلاع آنان رسانده می شود که با چه مکانیزیمی می توانند از آن استفاده کنند؛ از برگزاری دومین مانور انتخاباتی در حوزه های انتخابیه با حضور فرمانداران در روز ۲۴ بهمن خبر داد.

وی تمرکز ستاد انتخابات را بر مشارکت و حضور حداکثری مردم دانست و با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم برای افزایش مشارکت تلاش کنیم؛ امانتداری از آراء مردم را هم تاکید رئیس جمهوری و وزیر کشور و استاندار خواند و گفت: هر کس از فیلتر شورای نگهبان رد بشود، برای ما محترم است و هیچ کدام از مدیران و فرمانداران حق هیچ‌گونه دخالتی در انتخابات را ندارد.

جلالی به دو هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی در استان اشاره و اظهار کرد: ۶۴ هیئت اجرایی فرآیند انتخابات را در استان به عهده دارد و در واقع مردم انتخابات را برگزار می کنند و فرآیند رفراندوم هم دست مردم است که در ۱۱ اسفند باز حماسه خلق می‌کنند و همه اینها بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی به صحنه آوردن مردم است که یکی از بسترها انتخابات است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اعلام اینکه تاکنون تغییر حوزه انتخابیه در استان کرمان توسط داوطلبان ثبت نشده؛ افزود: انصراف برای نامزدها تا ۷۲ ساعت قبل از فرآیند رأی‌گیری فراهم است اما باید ثبت شود.

کد خبر 1749556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha