مرمت 160 کیلومتر از راه های عشایری شیروان

مدیر اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: امسال ۱۶۰ کیلومتر از راه های عشایری این شهرستان واقع در دو بخش سرحد، قوشخانه و جیرستان مرمت و تیغ زنی شد.

قاسم رضایی، مدیر اداره امور عشایری شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به کوهستانی و سنگلاخ بودن منطقه، عملیات مزبور هر دو سال یکبار انجام می شود چرا که در غیر اینصورت عشایر هنگام تردد با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

وی عنوان کرد: برای مرمت و تیغ زنی راه های مزبور، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل عشایری خراسان شمالی هزینه شده که با اتمام آن هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری مشتمل بر ۶ هزار نفر جمعیت از خدمات راه تردد مناسب بهره مند شدند.

رضایی با بیان اینکه حدود ۴۸۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجموع ایلراه های این شهرستان که محل عبور گله های دام عشایر شهرستان های قوچان، فاروج و شیروان به کوه شاه جهان است،  هزار و ۱۰۰ کیلومتر در سه مسیر شمالی، جنوبی و میانی است.

مدیر اداره امور عشایری شهرستان شیروان بیان کرد: برای بهار سال آینده، مرمت و تیغ زنی ۱۵۰ کیلومتر از راه های بخش مرکزی شهرستان شامل شاه جهان، سیوکانلو و بیچرانلو با پیمانکار قرارداد بسته شده است.

رضایی اضافه کرد: برای انجام این طرح جدید که عملیات آن قبل از کوچ ییلاقی عشایر به این منطقه انجام خواهد شد، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

به گفته وی عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

کد خبر 1749701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha