۳ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای رایگان در خراسان جنوبی ارائه شد

کامرانی‌فرد از ارائه سه میلیون و ۷۳۱ هزار و ۸۶۶ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رایگان فنی و حرفه ای در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن کامرانی‌فرد صبح امروز ( ۲۴ بهمن) در نشست خبری با اشاره به وجود ۱۹ مرکز آموزش ثابت فنی‌ و حرفه‌ای با بیش از ۱۰۵ کارگاه ثابت در استان اظهار کرد: ۵۵۰ حرفه آموزشی در بخش خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار و ۸۹۳ نفر در قالب سه میلیون و ۷۳۱ هزار و ۸۶۶ نفر ساعت در این مراکز آموزش دیدند.

وی افزود: همچنین ۴۰۳ آموزشگاه بخش خصوصی با ۳۷۸ حرفه آموزشی وجود دارد که همه این آموزشگاه‌ها با هزینه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را دنبال می‌کنند.

کامرانی‌فرد در ادامه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۴۰۵ نفر در قالب یک میلیون و ۸۳۴ هزار و ۷۹۶ نفر ساعت در این مراکز آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه امسال ۵۲ مجوز جدید آموزشگاه آزاد در خراسان جنوبی صادر شد افزود: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در این مدت ۳۰ هزار و ۲۷۰ نفر معرفی به آزمون شدند که ۲۵ هزار نفر حضور یافتند و ۱۹ هزار نفر معادل ۷۵.۵ درصد آنان قبول شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان برای ۱۹ گروه هدف از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، اتباع خارجی، سربازان، دانش آموزان، دانشجویان و زندانیان برنامه‌ریزی می‌شود.

کامرانی‌فرد با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی سه دپارتمان تخصصی و ملی در خراسان جنوبی تصریح کرد: دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان، دپارتمان لاستیک در کویر تایر و دپارتمان گوهرتراشی و گوهرشناسی در فردوس را داریم که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح ملی را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مهارت‌آموزان که با هدف اشتغال آموزش دیدند و در سن اشتغال هم بودند مشغول به کار شده‌اند بیان کرد: در حوزه مهارت‌آموزی هدف ما در کنار ارتقای تجهیزات آموزشی، آموزش رشته‌های مورد نیاز و اقبال استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: متنوع بودن روش‌های اجرای آموزش و مخاطبان و تعداد دوره‌های آموزشی، در دسترس بودن و نداشتن محدودیت زمانی و مکان، ارائه گواهیانه آموزشی با استاندارد جهانی و تطبیق با نیاز بازار کار از ویژگی‌های دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است.

کامرانی‌فرد به اجرای طرح جدید مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یا استاد شاگردی نوین اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال هزار و ۷۷۱ نفر در ۵۸۵ کارگاه مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار را فرا گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دادیم، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ مربی افتخاری با فنی و حرفه‌ای استان همکاری دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از ثبت مجمع خیرین مهارت و همچنین راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فروش صنایع دستی در بیرجند نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه در مرکز خواهران بیرجند راه‌اندازی شده که بانوان کارآفرین محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

کامرانی‌فرد اضافه کرد: ۲ پروژه عمرانی نیمه‌تمام(کارگاهی) در شهرستان‌های طبس و زیرکوه در دست احداث است که مرکز طبس با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1749738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha