«مسلمانان، یهودیان را در مساجد پناه دادند»؛ انتشار سخنان خاخام یهودی در شبکه‌های اجتماعی

همزمان با بمباران دو مسجد در رفح، کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتشار سخنان خاخام یهودی درباره حمایت مسلمانان از یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، همزمان با بمباران دو مسجد در رفح جنوب غزه، فعالان اجتماعی فیلم ویدئویی از یک خاخام یهودی منتشر کردند که نزدیک به یک ماه پیش درباره حمایت مسلمانان از یهودیان و پناه دادن آنها در مساجد در زمان آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی هنگام جنگ جهانی دوم سخنرانی کرد.

ارتش صهیونیستی شب گذشته(دوشنبه ۲۳ بهمن) سلسله حملات شدیدی را به مناطق مختلف رفح انجام داد که به شهادت یکصد فلسطینی منجر شد. در میان اهداف اسرائیل دو مسجد در رفح (مسجد الهدی در منطقه یبنا) و (مسجد الرحمة در اردوگاه الشابوره) بمباران شدند.

در این فیلم ویدئو «حاییم سوفییر» خاخام یهودی و رئیس «ناطوری کارتا» می گوید: باید رژیم صهیونیستی و رئیس نیروهای هوایی این رژیم که با کشتن میلیون بی گناه در غزه مرتکب جنایت جنگی شدند، به لاهه هلند بروند و محاکمه و زندانی شوند تا دنیا ببیند که عدالت همچنان برقرار است.

سوفییر می گوید: فرماندهان و گروه‌های نظامی فلسطینی می گویند که ما هیچ چیزی علیه یهودیان نداریم، ما با یهودیان تسامح و مدارا کردیم، با یهودیان هزاران سال زندگی کردیم. ۳۰۰ هزار نفر اسپانیا را ترک کردند و به چین یا ژاپن یا استرالیا نرفتند، بلکه به ترکیه، الجزایر و مراکش آمدند.

او می گوید: همچنین در جنگ جهانی دوم به آلبانی رفتند که یک کشور اسلامی کوچک است. تعداد یهودیان چند هزار بود. هنگامی که آلمان نازی آلبانی را اشغال کرد، یک یهودی کشته نشد، زیرا مسلمانان به یهودیان در مساجد و مکان‌های دیگر پناه دادند و پنج هزار یهودی را نجات دادند.

ناطوری کارتا به زبان آرامی به معنی «پاسداران شهر» یک سازمان یهودی مذهبی بین المللی غیرمستقل است که دیدگاه یهودیان ارتدوکس حریدی ضد صهیونیسم در سراسر جهان را منعکس می کند و به شدت با رژیم صهیونیستی و سیاست‌های این رژیم مخالف است. این سازمان در سال ۱۹۳۵ میلادی تشکیل شد.

آنها خواستار نابودی رژیم صهیونیستی هستند و معتقدند که براساس تلمود یا کتاب قوانین یهودیت، تشکیل تشکیل دولت یهود تا پیش از ظهور ماشیح یا «منجی جهان» ممنوع و نامشروع است. از دید چند هزار یهودی ارتودکسی که عضو این گروه هستند، صهیونیسم «سمی» است و «یهودیان واقعی» را تهدید می‌کند.

کد خبر 1749810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha