گفتن حقایق مربوط به اسلام و امت اسلامی جهاد است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه گفتن حقایق مربوط به اسلام و امت اسلامی یک نوع جهاد است گفت: مسلمان دارای مبنا است وقتی دین و آرمانش را پذیرفت باید برای عرضه آرامانش مستدل حرف بزند و مبنای اصولی داشته باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز(سه شنبه، ۲۴ بهمن) در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین گفت: ما چشم به راه حکومتی هستیم که همه دنیا آرزوی آنرا دارند.  

وی با بیان اینکه خبرنگاری یعنی بالا بودن تحمل و سعه صدر افزود: هستند کسانی که از خبرنگاران و مطالبه گران خوششان نمی آید و آنها را بر نمی تابند.  

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هرگز درجا نزدیم بلکه روز به روز به عظمت و قدرت انقلاب اسلامی افزوده شده است و قدرت‌های معادله‌ساز جهانی نیز وادار به عقب‌نشینی شده اند چرا که ملت‌ها بیدار و روزبروز امیدشان بیشتر می شود.  

وی با بیان اینکه کسی باور نمیکرد در این فضای مسموم تبلیغاتی علیه ایران چنین جمعیت و حضوری از مردم در ۲۲ بهمن دیده شود گفت: گرچه ما پس از انقلاب ریزش هایی داشته ایم اما بدون شک رویش های ما بیشتر بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در عرصه های اجتماعی و دینی مانند همین اجتماعات و اعتکاف و... اظهار کرد: برای دشمن این حضور قابل تحمل نیست و همواره به‌دنبال القاء یأس و ناامیدی در جامعه ما هستند ولی ایرانیان ثابت کردند که قادر است هر کجا که دشمن روی آن دست گذاشت ایستادگی کند و به قله‌های موفقیت و پیشرفت برسد.

آیت الله فلاحتی اذعان کرد: ایرانی ها شعار «ما می‌توانیم» را در عمل نشان دادند و امروز موشک های دوربر بالستیک ما می تواند دورترین نقطه را بزند در حالی که در دوران جنگ تحمیلی از حداقل ترین تجهیزات هم  محروم بودیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمن اینها را نمی گوید زیرا هیچگاه رشد، سعادت و ارتقاء ملت را نمی بیند و تحمل موفقیت ما را ندارد.  

آیت الله فلاحتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بخش خصوصی و تولیدکنندگانِ ایرانی مایه امید شدند اظهار کرد: امروز رتبه اول در عرصه گازرسانی و بسط خدمات این حوزه متعلق به ایران است اما کسی خبر ندارد.

وی با اشاره به تحریم‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن علیه ایران عنوان کرد: این تحریم‌ها اگر به هر کدام از کشورهای اروپایی تحمیل می‌شد، دوام نمی‌آوردند اما جمهوری اسلامی با وجود فشارها و تحریم‌های دشمنان، در عرصه‌های مختلف به رشد و پیشرفت رسید و امروز در صنعت هوا فضا نیز حرف برای گفتن دارد که نشان می‌دهد ایران قوی شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته وجود فساد و مفسدان را انکار نمی‌کنیم اما اصل اساسی که موجب عزت جامعه اسلامی شده و خدماتی که ارائه شده را نباید فراموش کنیم و نادیده گرفت.  

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در راه حراست از آرمان‌ها و حفاظت از عقیده الهی باید جهاد شود اضافه کرد: جهاد فقط اسلحه در دست گرفتن نیست بلکه گفتن حقایق مربوط به اسلام و امت اسلامی یک نوع جهاد است.

وی با اشاره به اینکه داشتن صنعت و تکنولوژی به تنهایی مایه ثبات و قوام ملت‌ها نیست بلکه قدرت ایستادگی ملت پای آرمان‌ها از مولفه‌های قدرت است افزود: دشمنان از هر ابزار و وسیله‌ای برای سیاه‌نمایی استفاده می‌کنند که تغییر ذائقه ملت ما نیز از اهداف و برنامه‌های دشمن است.  

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به بصیرت و آگاهی نوجوانان و جوانان ایرانی عنوان کرد: قانونگذاری و نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی و نظارت بر سامانه‌ها، طرح‌ها و اعتبارات از وظایف نماینده مجلس است نه اینکه در انتصابات دخالت کنند.

وی ادامه داد: مسلمان دارای مبنا است وقتی دین و آرمانش را پذیرفت باید برای عرضه آرامانش مستدل حرف بزند و مبنای اصولی داشته باشد.  

آیت الله فلاحتی خاطر نشان کرد: حمایت ملت ها از غزه به ما آموخت که در راه حراست از آرمان ها و عقیده الهی جهاد کنید.  

وی با تاکید بر اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه مولفه ای است که باید به آن توجه کنیم  افزود: قدرت معنوی، اخلاق و ایستادگی پای آرمان ها مهم است.

آیت الله فلاحتی اظهار کرد: اصحاب رسانه می بایست با انصاف به اقناع ملت بپردازند و مردم را به انتخابات دعوت کنند تا دشمن را شاد نکنند.

گفتن حقایق مربوط به اسلام و امت اسلامی جهاد است

گفتن حقایق مربوط به اسلام و امت اسلامی جهاد است

گفتن حقایق مربوط به اسلام و امت اسلامی جهاد است

گفتن حقایق مربوط به اسلام و امت اسلامی جهاد است

کد خبر 1749906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha