رسانه های مصری: نشست چهارجانبه در مورد آتش بس غزه مثبت بود

یک منبع مصری تاکید کرد که فضای نشست چهارجانبه قاهره مثبت است و رایزنی ها در سه روز آینده برای آتش بس در غزه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از تی آر تی، رسانه‌های مصری فاش کردند که فضای نشست چهارجانبه قاهره در مورد آتش‌بس در غزه، توافق تبادل اسرا و آتش‌بس مثبت بود که نشان‌دهنده ادامه رایزنی‌ها در سه روز آینده است.

این در حالی که رسانه‌های عبری نشان دادند که این دیدارها با اصرار حماس بر آتش‌بس پایان یافته است.

شبکه خبری «القاهره الاخباریه» نوشت: این موضوع را از یک منبع بلندپایه مصری که هویتش فاش نشده است، گزارش داده است.

این شبکه اوایل سه‌شنبه آغاز نشست چهارجانبه در قاهره را با مشارکت قطری، آمریکایی و اسرائیلی برای گفتگو درباره آتش‌بس در غزه، آزادی اسرای فلسطینی در ازای اسرای اسرائیلی و آتش‌بس فاش کرده بود.

از سوی دیگر، شبکه رسمی رادیو و تلویزیون اسرائیل شامگاه سه شنبه اعلام کرد که نشست های قاهره در بحبوحه پافشاری حماس بر موضع خود برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه پایان یافت.

به گفته کمیسیون، هیئت اسراییلی در مسیر بازگشت به تل آویو قاهره را ترک کرد، در حالی که تا ساعت ۱۹:۳۰ (به وقت گرینویچ) هیچ بیانیه ای از سوی طرف های جلسه یا جنبش حماس صادر نشد.

هیئت اسرائیلی شامل دیوید بارنیا، رئیس موساد، رونن بار، رئیس شین بت (سرویس امنیت عمومی) و برای اولین بار، اوفیر بالک، مشاور سیاسی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو بود.

این کمیسیون اعلام کرد که یک مقام سیاسی اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: موضع حماس تغییر نکرده است و این جنبش همچنان بر توقف جنگ اصرار دارد که اسرائیل آن را نپذیرفته است.

کانال ۱۳ عبری نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: شب گذشته بین نخبگان سیاسی و امنیتی اسرائیل بر سر شرکت این هیئت در مذاکرات قاهره اختلافی درگرفت.

این شبکه تاکید کرد: اختلاف باعث شد که نیتزان آلون، هماهنگ کننده زندانیان و مفقودین در اسرائیل بماند و به مصر سفر نکند.

به گفته این شبکه، ورود هیأت اسرائیلی به قاهره با هدف «مذاکرات به درخواست جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

پیش از این آتش‌بس بین حماس و اسرائیل به مدت یک هفته تا اول دسامبر گذشته برقرار بود که طی آن آتش‌بس برقرار شد، اسرا مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه بسیار محدودی با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی وارد غزه شد.

صهیونیست‌ها، از ۷ اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته اند که تا روز سه شنبه ۲۸۴۷۳ شهید و ۶۸۱۴۶ مجروح بر جای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

کد خبر 1749971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha