نشست هم‌اندیشی راهکارهای افزایش مشارکت در عرصه انتخابات برگزار شد

گفتمان سازی، جریان سازی، بصیرت افزایی از محورهای مبنایی نشست هم افزایی و هم اندیشی با محوریت مشارکت حداکثری در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با رویکرد مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، نشست هم اندیشی و هم افزایی با محوریت موضوع مشارکت سیاسی و امیدآفرینی در انتخابات با حضور جمعی از مسئولان ارشد نهادهای فرهنگی هنری استان البرز به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز برپا شد.

گفتمان سازی، جریان سازی، بصیرت افزایی از محورهای مبنایی نشست هم افزایی و هم اندیشی با محوریت مشارکت حداکثری در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با رویکرد مساجد است. 

طی این نشست حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت گفتمان انقلاب اسلامی گفت: ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در تعالی بخشی و ارتقاء رشد و تبیین آرمان های دینی و انقلابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: نوجوانان و جوانان به ویژه رأی اولی ها از جمله محورهای ظرفیتی در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که در جریان حضور حداکثری در جریان انتخابات نیز رسالت اصلی دارند.

وی با اشاره به اهمیت ایمانی دینی مردم که آمیخته با باورها و ارزش های انقلابی است تصریح کرد: انقلاب اسلامی در فرآیند شکل گیری خود از نهاد و خاستگاه مسجد برخاست.

وی توضیح داد: اصول انقلاب اسلامی از محورهای اصلی و مبنایی در پذیرش مبانی معرفتی و آگاهی بخشی است؛ امروزه گفتمان انقلاب اسلامی با رهبری و هدایت امامان مسجد تبیین و بصیرت بخشی می شود.

حجت الاسلام مرادی نیز طی این نشست از جایگاه و نقش نماز به عنوان یکی از بسترهای اعتقادی و ایمانی تربیتی نام برد و گفت: امروز حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات یک امر مهم و اساسی است به ویژه این نکته مورد توجه متولیان دینی است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات توضیح داد: خانواده یکی از مهمترین عرصه های جریان سازی حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات است اینکه پدر و مادر با توجه بخشی به رأی اولی ها، اهمیت مشارکت در عرصه سیاسی و بی تفاوت نبودن به انتخابات را تبیین کنند از جمله نکات موثر در این جریان است. 

از دیگر متولیان نهادهای فرهنگی استان البرز، حجت الاسلام علیرضا ابراهیمیان بود که طی این نشست بر اهمیت تبیین مقوله انتخابات با رویکرد بصیرت افزایی اشاره کرد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز خطاب به دیگر مسئولان اظهار کرد: برنامه ریزی هدفمند در قالب نشست های گفتمانی با محوریت هم افزایی گامی در مسیر حضور حداکثری مردم است. 

از منظر حسین امیدیان به عنوان فرمانده کل قرارگاه حیدریون نیز انتخابات به معنای تجربه دموکراسی با حضور مردم تلقی شد و اظهار کرد: در جمهوری اسلامی مردم پای تصمیم گیری انتخاب مسئولان حاضر هستند و منفعت و مشکلات این انتخاب را شاهد خواهند بود.

به گفته وی، در منطق و بسته انقلاب اسلامی مردم نقش اصلی ایفاء می کنند، حداکثر امکان برای اینکه مردم در تصمیم گیری های مختلف حضور پیدا کنند در بحث انتخابات است. بقای نظام بسته به حضور مردم در عرصه انتخابات است.

کد خبر 1749973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha