بازداشت بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی در کرانه باختری

موسسات فلسطینی متخصص در امور زندانیان در بند رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کردند که آمار بازداشتی ها از هفتم اکتبر تاکنون به بیش از ۷۰۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، موسسات فلسطینی متخصص در امور زندانیان در گزارشی جمعی، روز سه‌شنبه (۲۴ بهمن ماه) اعلام کرد:  نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون، بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

این نهادها در جزئیات این گزارش آورده اند: صهیونیست‌ها  حدود ۲۲۰ نفر زن فلسطینی را که شامل زنان فلسطینی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ میلادی نیز می‌شود، بازداشت کرده‌اند و تعداد دستگیری کودکان به بیش از ۴۴۰ نفر رسیده است.

در مورد خبرنگاران نیز، تعداد بازداشت‌های آنان پس از هفتم اکتبر به ۵۳ روزنامه‌نگار رسیده است که از این تعداد ۳۶ نفر در بازداشت به سر می‌برند و گزارش حاکی از آن است که حدود ۲۱ نفر از آنان به بازداشت اداری منتقل شده‌اند.

احکام بازداشت اداری پس از ۷ اکتبر به بیش از ۳۴۹۰ حکم شامل احکام جدید و تجدید بازداشت اداری از جمله احکام علیه کودکان و زنان می‌شود.

این گزارش حاکی از آن است که بازداشت‌های مستمر از هفتم اکتبر تاکنون با تشدید جنایات و تخلفات از جمله بدرفتاری، ضرب و شتم شدید و تهدید زندانیان و خانواده های آنان و همچنین خرابکاری و تخریب گسترده منازل شهروندان همراه بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است: توقیف وسایل نقلیه، پول و جواهرات، علاوه برآن، عملیات تخریب گسترده بر زیرساخت ها، به ویژه در اردوگاه های طولکرم و جنین تأثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، این بازداشت‌ها با حمله به خانه‌ها، از طریق پست های بازرسی نظامی انجام شده است و افرادی نیز تحت فشار مجبور به تسلیم خود شده اند و گروگان گرفته شده اند.

بر اساس گزارش نهادهای زندانیان، علاوه بر آن،  نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به اعدام های میدانی نیز دست زدند که برخی از آنها اعضای خانواده های زندانیان بوده اند.

در این گزارش همچنین از تعداد کسانی که بعد از هفتم اکتبر در زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند اشاره شده است که حاکی از شهادت حداقل ۸ زندانی است که آخرین آنها محمد الصبار اهل الخلیل بوده است.

رسانه های اشغالگر اطلاعاتی را فاش کردند که حاکی از شهادت سایر اسرا از نوار غزه در اردوگاه «سدیه التیمان» اسرائیل در شهر اشغالی بئرسبع است، جایی که اشغالگران تا به امروز از افشای هرگونه اطلاعات در مورد سرنوشت غزه خودداری می کنند. بازداشت شدگان به اعدام یک زندانی غزه اعتراف کرده اند.

کد خبر 1750006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha