مسئولین دغدغه اشاعه اقامه نماز داشته باشند

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید براینکه مسئولین باید برای اشاعه اقامه نماز دغدغه مند باشند، گفت: ایجاد ساختمان اداری برای ستاد اقامه نماز استان مازندران یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی ابراهیمی-رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران در چهارمین نشست شورای اقامه نماز استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اگر دستگاه های عضور این شورا به امور محوله توجه داشته باشند قطعا مسافران و گردشگران برای استفاده از نمازخانه های بین راهی با چالش مواجه نمی شوند.

وی افزود:شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی با مسئولیت استاندار  با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تشکیل شد. این شورا در سطح شهرستان ها و در دستگاه های اجرایی استان نیز در حال فعالیت است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: مازندران، طریق الرضا (ع) و مقصد گردشگران داخلی و خارجی است، که تلاش داریم با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی و سمن ها متناسب با جایگاه این خطه از شمال کشور برای مهمانان و مسافران زمینه اقامه نماز و ترویج فرهنگ نورانی نماز فراهم شود.

وی ادامه داد: ۴۸۸ کیلومتر نوار ساحلی مازندران است که متاسفانه زیرساخت مورد نیاز نظیر نمازخانه مناسب برای اقامه نماز در حریم سواحل وجود ندارد، همچنین لازم است بین شهرستان‌ها، مجتمع فرهنگی و نمازخانه های متعددی برای رفاه حال مسافرین در وقت اقامه نماز ایجاد شود.

 حجت الاسلام ابراهیمی به همت والای اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران برای ساماندهی نمازخانه مساجد بین راهی، بقاع متبرکه و امامزادگان بین شهری اشاره کرد و گفت: بیمه نبودن خادمان مساجد موجب شده که در برخی از مساجد مخصوصا مساجد بین راهی برای اقامه نماز به روی نمازگزاران بسته می ماند و می طلبد مسئولین امر برای رفع این دغدغه خادمان مساجد تدبیر کنند.

وی بیان کرد: نبود مسجد در برخی پروژه‌های مسکونی و شهرک‌های صنعتی نیز آسیب زاست که باید برای انجام فرایض دینی به جماعت و برگزاری فعالیت های فرهنگی، آموزشی، قرآنی و ... برای ساکنین مجتمع های مسکونی و همچنین جامعه کارگری و کارفرمایید حاضر در شهرک های صنعتی مساجد و نمازخانه هایی ایجاد و ساماندهی شود.

حجت الاسلام ابراهیمی برلزوم پای کار آمدن شهرداری ها برای ایجاد نمازخانه در پارک ها و سواحل تاکید کرد و گفت: راه آهن، پایانه ها و فرودگاه ها نیز باید برای اقامه نماز مسافران تدبیر کنند.

وی خواستار مسیرمند و هدفمند بودن علوم پزشکی مازندران و بابل برای تامین بهداشت نمازخانه های بین راهی شد وافزود: نیروی انتظامی نیز برای تامین امنیت نمازخانه های بین راهی تلاش کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه مصوبات شورای اقامه نماز همانند شورای فرهنگ عمومی استان باید مورد توجه اعضای شورای اقامه نماز استان باشد، گفت: شورای اداری ویژه فرمانداران با محوریت شورای اقامه نماز برگزار شود.

وی برلزوم راه اندازی خیرین مسجد ساز تاکید کرد و خواستار رفع مشکل مسجد باقریه ساری (خوش نوش ساری) شد.

حجت الاسلام ابراهیمی برلزوم پخش اذان از ماذنه مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه استان در وقت نماز تاکید کرد و گفت: امید می رود چایخانه های رضوی که در سطح استان ایجاد خواهد شد به مکان اقامه نماز نیز مجهز شوند.

وی برلزوم پرداخت معوقات طلاب و روحانیون مدارس و مساجد تاکید کرد و افزود: ایجاد ساختمان اداری ستاد اقامه نماز استان مازندران نیز مورد انتظار است.

کد خبر 1750069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha