روحانیون در مسیر دفاع از دین، مردم و نظام اسلامی در خط مقدم قرار دارند

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و تاکنون بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، گفت: روحانیون همواره در مسیر دفاع از دین، مردم و نظام اسلامی در خط مقدم بوده و همچنان علمدار خدمت و مبارزه با استعمار و استبداد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوجچ، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عنایت هاشمی منش» امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گچساران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر و اظهار کرد: مردم بار دیگر با آرمان‌های امام (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

امام‌ جمعه گچساران با اشاره به اینکه حضور مردم در ۲۲ بهمن دو پیام مهم داشت، گفت: یکی اینکه دشمن بداند که ملت بزرگ ایران اسلامی همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ا و پیام دوم نیز مطالبه گری مردم نسبت به مسئولین کشور است که مسئولین باید در خدمت به مردم بیشتر تلاش و مشکلات را مرتفع کنند.

وی ۲۲ بهمن را تجدید همه‌پرسی درباره جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مردم بازهم پایبندی خود را به انقلاب اثبات کرده و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

حجت الاسلام هاشمی منش ضمن تاکید بر اینکه نظام اسلامی این توان را دارد که در سراسر عالم به‌عنوان الگو مطرح شود، ادامه داد: مردم شایسته تکریم و تجلیل هستند و این مهم با خدمت و رفع مشکلات آنها امکان‌پذیر است.

امام‌ جمعه گچساران از مسئولان خواست قدر مردم را بدانند و در راه مشکلات آنها سر از پا نشناسند و بیان کرد: انسان باید در پیمودن مسیر الهی ثبات قدم داشته باشد.

وی شعبان را ماه پیامبر اکرم (ص)دانست و گفت: خداوند پیامبر (ص) را الگو قرار داده که اگر بخواهیم به سمت این الگو برویم، باید کسب معرفت و در مسیر پیامبر (ص) حرکت کنیم.

حجت الاسلام هاشمی منش یادآور شد: همه باید در هر شرایطی به یاد خداوند باشیم، شعبان ماه خودسازی و تنها ماهی است که سرشار از شادی و سرور است.

امام‌ جمعه گچساران در ادامه ضمن توصیه‌های انتخاباتی به خبرنگاران و تاکید بر رعایت اخلاق رسانه‌ای، ادامه داد: در ایام انتخابات مهم‌ترین برنامه خبرنگاران دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات باشد.

وی جانبداری از شخص خاص را کار غلطی دانست و افزود: ضرورتی ندارد در انتخابات واقعیت‌ها را فدای یک نفر کنیم.

حجت الاسلام هاشمی منش بر تلاش خبرنگاران و رسانه ها در راستای انتخابات، حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم تاکید کرد و گفت: انتخابات اساس هویت و اقتدار ملت است که به‌عنوان نمونه علامه مشکینی انتخابات را به‌منزله صحنه کربلا توصیف کرده بودند، بنابراین رأی ندادن خود یک رأی دادن به اهداف دشمن است.

امام‌ جمعه گچساران  ضمن تاکید بر اینکه در انتخابات نباید از انصاف خارج شد، ادامه داد: متأسفانه برخی نامزدهای انتخاباتی از روش تخریب استفاده می‌کنند که کاری بس غلط است.

وی خاطرنشان کرد: کاندیدایی در انتخابات قوی این است که برنامه‌ها و نقاط قوت خود را بیان کند نه اینکه طرف مقابل را بکوبد.

حجت الاسلام هاشمی منش رعایت تقوای سیاسی را مهم دانست و اظهار کرد: متأسفانه طرف نرسیده شمشیر از رو می کشد که این موضوعات اثر بد در جامعه می‌گذارد و رسانه‌ها باید این جَوها را ترمیم کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران در ادامه به جزئیات برگزاری یادواره شهدای روحانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در آستانه یک رویداد بزرگ فرهنگی در گچساران و باشت هستیم و آن‌هم یادواره شهدای روحانی است.

وی ضمن اشاره به اینکه نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تا به امروز بر هیچ‌کسی پوشیده نبوده و نیست، بیان کرد: روحانیت همواره در مسیر دفاع از دین مردم و نظام اسلامی در خط مقدم بوده و همچنان علمدار خدمت و مبارزه با استبداد و استعمار است.

حجت الاسلام هاشمی منش با بیان اینکه روحانیت از متن مردم بوده و نباید مردم را از روحانیت جدا کرد، یادآور شد: برگزاری کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد یک کار بزرگ در استان بوده که سال آینده برگزار می‌شود.

امام‌ جمعه گچساران خاطرنشان کرد: یادواره شهدای روحانی فضای خوبی در معرفی نقش روحانیت در انقلاب و همچنین بیان مظلومیت‌های این قشر دارد.

وی گفت: یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های گچساران و باشت ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه جاری در سالن اجتماعات آزادی نفت با حضور آیت‌الله سیدشرف الدین ملک حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، با سخنرانی آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و با روایتگری حاج حسین یکتا از پیشکسوتان جهاد تبیین برگزار خواهد شد.

کد خبر 1750070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha