شیروان در دوران دفاع مقدس ۱۶۰۰ جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان گفت: این شهرستان در دوران دفاع مقدس، هزار و ۶۰۰ جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و این آمار باعث افتخار شهرستان، استان و کشور است.

سلیمان آذری، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی ضمن تبریک روز جانباز اظهارکرد: بنیاد شهید شیروان این افتخار را دارد که جانبازان از پنج درصد تا ۷۰ درصد، تحت پوشش این اداره هستند و خدمات متعددی با توجه به نیاز و شرایط آنان ارائه می شود.

وی با اشاره به فعالیت های جانبازان شهرستان و استعدادیابی آنان در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از جمعیت سه هزار و ۷۰۰ نفری معلولان و جانبازان شهرستان شیروان در رشته‌های مختلف ورزشی فعال هستند که رشته مورد علاقه بیشتر این قشر در زمینه بدمینتون، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر است.

آذری عنوان کرد: در حوزه بنیاد شهید در بخش‌های مختلفی از جمله فرهنگی، آموزشی، سلامت و درمان به جانبازان خدمات ارائه می‌شود که در بخش مسکن نیز معمولاً در قالب تسهیلات مسکن و یا زمین به آنان خدمات ارائه می‌شود.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان بیان کرد: از مجموع کل جانبازان این شهرستان، هزار جانباز زیر ۲۵ درصد و مابقی بالای ۲۵ درصد هستند و تعدادی در سال های اخیر به دلیل شدت مجروحیت دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

آذری برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، اردویی، بازید از خانواده آنان به همراه مسئولان شهرستان و تجدید میثاق با شهدا را از جمله برنامه های گرامیداشت این هفته برای آنان ذکر کرد.

به گفته وی شهرستان شیروان در هشت سال دفاع مقدس ۶۳۷ شهید ،  ۱۰۵ آزاده و یک هزار و ۶۰۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

کد خبر 1750076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha