۱۴ آبان روز فرهنگ خراسان جنوبی شد

در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، روز ۱۴ آبان ماه با ۱۲ رأی به عنوان روز فرهنگ استان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده صبح امروز (۲۶ بهمن) در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: از سال گذشته برای خودمان تعریف کردیم که حداقل سالی یکبار در جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها حضور مستقیم داشته باشم.

وی افزود: چشم انداز ما در سال قبل فعال‌سازی ساختار شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها بود که محقق شده است و اکنون بخش کیفی‌سازی این شوراها را آغاز کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۲ اعلام کردیم که براساس قانون باید جلسات شورای فرهنگی عمومی همه شهرها فعال شود که خوشبختانه اکنون این مهم محقق شده است.

فرخنده با اشاره به اینکه حضور مسئولان در جلسات شورای فرهنگ عمومی الزامی است، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها هنوز بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نکردند.

وی بیان کرد: برخی از کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی نیز گلایه داریم که از ابتدای امسال هنوز جلسه‌ای برگزار نکرده و طرحی ارائه ندادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های عرضه محصولات عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در شهرستان طبس در حال راه‌اندازی است و در قاین و فردوس عقب ماندگی وجود دارد، گفت: همچنین طرح ایجاد موزه محله‌های دفاع مقدس در محلات توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تهیه است.

فرخنده ادامه داد:  تدوین پیوست فرهنگی پارک‌ها در جلسه امروز به آن پرداخته خواهد شد و همچنین تبلیغات محیطی در راستای ترویج مبانی فرهنگی اسلامی مقرر شده به آن در طول سال پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: روز ملی زعفران و روز ملی اردوهای جهادی در تقویم ملی شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسیده است.

گفتنی است، در پایان با رای‌گیری اعضای عضو شورای فرهنگ عمومی، روز ۱۴ آبان ماه با ۱۲ رای به عنوان روز فرهنگ استان خراسان جنوبی انتخاب شد. همچنین روز ۱۳ خرداد با ۱۱ رای به عنوان روز فرهنگ شهرستان بیرجند انتخاب شد.

کد خبر 1750112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha