۳ شهرستان‌مازندران به فیبر نوری پیوستند

زارع پور گفت: امروز سه شهر مازندران از نعمت فیبرنوری برخوردار خواهند شد و سایر شهرها نیز تا سال آینده بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه (۲۶بهمن) در حاشیه بهره برداری از طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار شهرستان آمل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فیبر نوری در کشور ۳۰ درصد پیشرفت داشته که ۶ میلیون خانوار تحت پوشش هستند و امروز سه شهر مازندران از نعمت فیبرنوری برخوردار خواهند شد و سایر شهرها نیز تا سال آینده بهره مند می شوند.
وی افزود: تلاش داریم که این طرح تا هفته دولت سال ۱۴۰۳  در کل استان مازندران به سرانجام برسد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح فیبرنوری به صورت ریشه ای مسئله ی اینترنت کل کشور را حل می کند، یادآور شد: با این طرح زیرساختی سرعت اینترنت تا چند سال آینده تا ۱۰۰ برابر افزایش خواهد داد.
زارع پور گفت: فیبر نوری در کشور ۳۰ درصد پیشرفت داشته که ۶ میلیون خانوار تحت پوشش هستند و امروز سه شهر مازندران از نعمت فیبرنوری برخوردار خواهند شد و سایر شهرها نیز تا سال آینده بهره مند می شوند.
وی افزود: در حال حاضر مشترکین در ۸ شهر استان مازندران از این طرح راه اندازی شده بهره مند می شوند و با سرعت هزار مگابایت در ثانیه به جای ۱۰ مگابایت گذشته می توانند از سرعت اینترنت استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح های زیرساختی و ارتباطات ثابت کشور از ۱۰ سال گذشته تاکنون کارنامه خوبی ندارد و در بین کشورهای جهان در رده ۱۵۰ قرار داریم.
زارع پور با بیان اینکه طرح های فیبر نوری می تواند بسیاری از مشکلات زیرساختی کشور را حل کند، یادآور شد: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پلت فرم داخلی استفاده می کنند و این با کار شبانه روزی جوانان متخصص و نخبه داخل کشور اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت های بی‌سابقه ای را انجام داده است و هم اکنون بخش زیادی از کسب و کارها در این حوزه در حال انجام هستند.

کد خبر 1750170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha