غرفه فرهنگی کودک و نوجوان در اروندکنار افتتاح شد

غرفه کودک و نوجوان کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) با هدف آموزش مفاهیم دینی، قرآنی، فرهنگی و اجتماعی و ... به نسل آینده همزمان با اعیاد شعبانیه در شهر اروندکنار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان؛ ظهر امروز (پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه) طی آئینی غرفه کودک و نوجوان کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند و جمعی از بچه های مسجدی با هدف آموزش مفاهیم دینی، قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... و همچنین به منظور بهره مندی کودکان و نوجوانان همزمان با ایام اعیاد شعبانیه در شهر اروندکنار افتتاح و آغاز به کار کرد.

در این آئین «حجت الاسلام هانی نصاری زاده» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز، اظهار کرد: توجه به کودکان و نوجوانان به خصوص در حوزه فرهنگی یک نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) اروندکنار، افزود: مدیریت شهری باید در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگی حضور داشته باشد و معتقدیم باید آموزش‌هایی در زمینه سبک زندگی شهری به کودکان و نوجوانان ارائه شود تا بتواند در آینده توانمند عمل کنند و حامی مدیریت شهری باشند چراکه کودکان باید در همه عرصه‌های زندگی شهری حضور داشته باشند.

وی ریشه چالش‌های موجود در جامعه را در بحث فرهنگی دانست و تصریح کرد: همواره اندیشمندان بر این باورند که بیشتر چالش‌هایی که در جامعه با آن مواجه هستیم، ریشه در فرهنگ دارند و اگر کار فرهنگی مناسب صورت پذیرد، بسیاری از این مشکلات رخ نمی‌دهد و یا بهبود می‌یابد.

حجت الاسلام نصاری زاده، ادامه داد: از سوی دیگر متخصصان، شکل‌گیری شخصیت فرهنگی در افراد را به دوران کودکی و دبستان نسبت می‌دهند که اگر این دوره به خوبی شکل نگیرد، دیوار به صورت کج بالا خواهد رفت و تلاش‌های بعدی برای اصلاح، به خوبی جواب نخواهد داد.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد متعلق به کودکان و نوجوانان است، یاد آور شد: کودکان و نوجوانان می‌توانند از ظرفیت‌های غنی مجموعه های کانون فرهنگی هنری بهره‌مند شوند، چرا که تنها کانون به این قشر از جامعه توجه دارد و لذا لازم است هر یک از دستگاه‌ها به سهم خود در رشد و بالندگی این شکوفه‌های زندگی کوشا باشند.

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) اروندکنار به راه اندازی و آغاز به کار غرفه کودک و نوجوان در شهر اروندکنار اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام برای نخستین بار در شهر اروندکنار انجام شده است و در سال‌های گذشته چنین غرفه ای راه اندازی نسده بود.

وی اصافه کرد: در این غرفه فرهنگی مفاهیم دینی، قرآنی در غالب مسابقات فرهنگی، قرآنی ورزشی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

حجت الاسلام نصاری زاده همچنین با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی در غرفه کودک و نوجوان اروندکنار، خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های ما آموزش مفاهیم اجتماعی همچون صداقت، راستگویی، وفای به عهد و مباحث تاریخی ائمه معصومین (علیه‌السلام) در غالب جملات کوتاه به شکل مسابقه و انتقال این مباحث به کودکان و نوجوانان خواهد بود.

کد خبر 1750193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha