توصیه های آیت الله حسینی به مسئولان انتخابات، کاندیداها و طرفداران/دخالت در عزل و نصب‌ها وظیفه نماینده نیست

امام جمعه یاسوج سلامت انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: سلامت انتخابات باید مورد توجه بوده و اگر شائبه‌ای وجود دارد باید مسئولان پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، به بخشی از رساله حقوق امام سجاد علیه السلام اشاره و اظهار کرد: روزه یکی از ارکان اسلام و تقرب به ذات پروردگار عالم، انسانیت و تطهیر روح آدمی از ناپاکی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند روزه داری، گرسنگی، تشنگی برای خداوند است، گفت: به برکت روزه و بدن انسان به مقام قرب الهی دست پیدا می‌کند و وارد بهشت خدا می شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت مراقبت از زبان، خاطرنشان کرد: باید ضمن مراقبت از اعضا و جوارح، مراقب زبان نیز باشیم.

آیت الله حسینی افزود: روزه‌دار حقیقی باید از زبان خود مراقبت کند تا زبان منجر به فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف نشود.

امام جمعه مرکز کهکیلویه و بویراحمد مراقبت از گوش را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: بهشت و جهنم در کنار یکدیگر بوده و در این راستا بهشتیان حال و روز افراد جهنمی و جهنمیان حال و روز افراد بهشتی را مشاهده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از روی ترس خداوند را عبادت می‌کنند که چنین افرادی به بهشت نمی‌روند، یادآور شد: اگر جهنم و ترس نبود، ما وارد بهشت نمی‌شدیم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه عده قلیلی عبادت احرار و آزادگونه دارند، بیان کرد: امام علی علیه السلام می‌فرماید «من تو را شایسته عبادت دیدم و عبادت کردم، ترس از جهنم نه برای رغبت و رسیدن به بهشت خداوند بلکه تو شایسته عبادت هستی».

امام جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: تنها عاملی که جهان را خلق و مدیریت می کند، رزق و روزی می‌دهد خداوند متعال است و عبادت انسان فقط باید برای رضایت خدا باشد.

وی روزه‌داری و کسی که میهمان خداوند بوده را نگهداشت زبان دانست و افزود: علاوه بر سایر ایام و روزها باید در ماه مبارک رمضان نیز از زبان، چشم، گوش و سایر اعضا مراقبت صورت گیرد.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: در سایه تقوا و عمل به فرامین الهی، حلال و حرام کردن انسان به سعادت دنیا و نیکبختی آخرت خواهد رسید.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تقوا را مایه سعادت انسان دانست و تاکید کرد: گناه و معصیت انسان را به بدبختی می‌کشاند و همه مشکلاتی که در زندگی ما وجود دارد مربوط به بی تقوایی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تقوا، روزه، حلال و حرام، رعایت حجاب، عفاف و حیا وجود داشته باشد، خداوند برکات خود را بر انسان نازل می‌کند و هر وقت گناه وجود داشته باشد، خداوند برکات خود را از جامعه می‌گیرد.

آیت الله حسینی به روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اشاره کرد و ادامه داد: تنها راه نجات کشور ما که تاکنون نیز همین گونه بوده، اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کشور ما را در مقابل همه تحریم‌ها، فشارها و جنگ‌ها حفظ کرده، اظهار کرد: اگر ما از درون کشور اقتصاد تولید نداشتیم نمی‌توانستیم در برابر این فشارهای کمرشکن، تهدیدها، تحریم‌ها، ترورها، جنگ‌ها و کودتاها مقاومت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ما از رتبه ۲۶ اقتصادی در جهان به رتبه ۱۸ رسیدیم و محصولات پتروشیمی ما ۳۰ برابر، صادرات نفتی از ۵۴۰ میلیون دلار به ۵۵ میلیارد دلار رسید، محصولات کشاورزی و باغی ۲۰ برابر که در گذشته از جهت تولید و تامین مواد غذایی تنها پاسخگوی ۳۳ روز از ۱۲ ماه سال را داشتیم ولی امروز ۹۰ درصد از مواد غذایی در درون کشور تولید می‌شود.

آیت الله حسینی تصریح کرد:۱۰ برابر شدن واحدهای صنعتی، تولید ۹۷ درصد از داروهای کشور در داخل، تولید ۹۰ درصد از تجهیزات دفاعی در درون کشور اقتصاد مقاومتی بوده که در شرایط سخت جنگ، تحریم، ترور و کودتا به این نقطه رسیدیم که خود غربی‌ها نیز تعجب می‌کنند انقلاب اسلامی ایران در برابر این همه فشار مقاومت کرده و امروز به این رشد و شکوفایی رسیده است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک کشور و ملت را در مقابل هجمه‌ها نگه می‌دارد، گفت: امروز ایران اسلامی دنیایی از جبهه مقاومت را اداره می‌کند که اهداف شوم آمریکا را در دنیا به چالش می‌کشد.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، افزود: جوانی یک نعمت، فرصت و سرمایه بوده و جوانان آینده سازان کشور ما و جهان اسلام هستند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید جوانان از فرصت جوانی خود به بهترین نحو استفاده کنند، بیان کرد: تهذیب، تحصیل و جدیت باید در جوانان وجود داشته باشد و آنها از جهت علمی باید رشد پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تاکید کرد: خانواده، جامعه، مراکز آموزشی و دانشگاهی نباید از جوانان غافل باشند و باید تلاش کنند فرزندان و جوانانی در شان و شایستگی ملت، سرزمین، انقلاب، اسلام و اهل بیت علیهم السلام تربیت کنند.

وی با اشاره به ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای فعالیت جوانان، خاطرنشان کرد: باید مسئله اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان حل شود.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت و افزود: این نام پرافتخار مدالی بر دوش و چهره آنها است.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج یادآور شد: سربازان گمنام امام زمان (عج) شبانه روز در خدمت اسلام، انقلاب، ناموس و استقلال این سرزمین بوده و در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان تلاش می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در سایه امنیت می‌توان کار و تلاش انجام داد، اظهار کرد: دشمنان به صورت مداوم در حال توطئه و ناامنی بر علیه کشور و نظام هستند که در سایه تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایران اسلامی امنیت وجود دارد.

آیت الله حسینی ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار را تبریک گفت و ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون سپر بلای اسلام، انقلاب و ملت هستند و هر کجا امنیت ما در معرض خطر قرار می‌گیرد، سپاه پاسداران در خط مقدم قرار می‌گیرند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سپاه پاسداران لشکر اسلام، خدا و ولایت در برابر لشکرهای شیطانی و استکبار جهانی هستند.

وی ولادت حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام و روز جانباز را تبریک گفت و افزود: جانبازان جان خود را سپر بلایی ناموس، عزت و سرزمین کردند که در دنیا و آخرت برای آنها افتخار محسوب می‌شود.

آیت الله حسینی انتخابات را از لسان مقام معظم رهبری « هم تکلیف و هم حق» دانست و ادامه داد: تکلیف است که ما برای دفاع از امنیت، تمامیت ارضی، وحدت، انسجام، پیشرفت و توسعه کشور، دفاع از میراث شهدا و تلاش اولیای الهی در انتخابات شرکت داشته باشیم.

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: امروز همه دنیای انسانی انقلاب اسلامی را مورد تایید قرار داده که یکی از راه‌های حفاظت از انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات و رای دادن است.

وی انتخاب را حق ما و هر انسانی دانست و تاکید کرد: دخالت در مدیریت کشور و در همه عرصه‌ها حق همه است.

آیت الله حسینی تطمیع و تهدید از ناحیه هر شخصی را جرم و خیانت عنوان کرد و گفت: مردم باید آزاد باشند و نامزدها نیز باید برنامه‌های خود را در حیطه وظایف نمایندگی اعلام کنند تا مردم بتوانند به درستی انتخاب خود را داشته باشند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه وظیفه نماینده نظارت و قانونگذاری است، افزود: دخالت در عزل و نصب‌ها وظیفه نماینده نیست و این موضوع یکی از مشکلاتی بوده که به کشور ما خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه وظیفه نماینده نظارت بر دستگاه‌ها و قانونگذاری است که این یک قدرت برای نماینده محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر نماینده در عزل و نصب‌ها دخالت کرد، قدرت نظارت نخواهد داشت.

آیت الله حسینی از نمایندگان و طرفداران آنها خواست تا همدیگر را تخریب نکنند و اظهار کرد: وعده‌های کاندیداها نیز باید غیر عملی و غیر معقول نباشد.

امام جمعه یاسوج سلامت انتخابات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: سلامت انتخابات باید مورد توجه بوده و اگر شائبه‌ای وجود دارد باید مسئولان پاسخگو باشند، اگر نامزد انتخاباتی شبهه‌ای ایجاد می‌کند، مسئولان باید جواب دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید از قبل خود را پیروز انتخابات بدانیم که این کاری خطرناک است، گفت نباید سلامت انتخابات را زیر سوال ببریم، استاندار و فرمانداران نیز به صحبت‌های کاندیداها گوش کنند و با آنها نشست داشته باشند.

کد خبر 1750245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha