جذب بیش از ۳هزار متقاضی در صندوق بیمه روستایی عشایری

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی گفت: در دولت سیزدهم، سه هزار و ۲۹۰ متقاضی جذب صندوق بیمه روستایی عشایری این شهرستان شدند.

 محمدرضا بیدی،مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: استقبال ساکنان روستا و عشایر این شهرستان نسبت به عضویت در این صندوق طی دوسال اخیر نسبت به قبل رشد خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد بیمه شدگان این صندوق در شهرستان، ساکنین روستا، ۱۴ درصد شهرهای کم تر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و هشت درصد رانندگان حمل بار مسافری است.

بیدی عنوان کرد: جامعه هدف این صندوق در شهرستان ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر است که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت روستایی و ۵ هزار و ۱۴۰ نفر شهری، هدف گذاری شده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی مجموع کل بیمه شدگان این صندوق در شهرستان را ۱۵ هزار و ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: شهرستان شیروان رتبه نخست استان را در ضریب پوشش بیمه کل با ۶۱.۵۶ درصد و بیمه شده فعال با ۴۰.۶۸ درصد دارد.

 بیدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۶۱ نفر بیمه شده جدید این صندوق در شهرستان جذب شدند و ۸۹۴ نفر تمدید بیمه انجام شده، همچنین ۶۹ نفر مستمری بگیر جدید اضافه شدند که ماهانه بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال مستمری برای ۸۵۰ نفر از مستمری بگیران صندوق پرداخت می شود.

وی اظهارکرد: توصیه می شود افراد و جوانان بالای ۱۸ سال از این فرصت بیمه صندوق کشاورزی، روستایی و عشایری استفاده کنند و به عنوان سوابق کاری این بیمه را داشته باشند.

 حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

کد خبر 1750302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha