اعطای ۹۰ کارت و گواهینامه خوشنویسی به هنرمندان

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: تعداد ۴۰ کارت عضویت انجمن خوشنویسان ایران و ۵۰ گواهینامه خوشنویسی از دوره متوسط تا ممتاز و خط تحریری در اولین روز از دهه فجر به هنرمندان و هنرجویان اعطا شد.

علی رحیمی، مدیر انجمن خوشنویسان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: انجمن خوشنویسان شیروان در طول قریب به ۴۰ سال فعالیت بیش از ۵۰ نفر خوشنویس ممتاز تحویل جامعه داده و همچنین ۲۰۰خوشنویس به مرحله عالی خوشنویسی رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تمام این فعالیت ها مطالباتی از جمله تقویت خط ملی با انجام مکاتبات اداری با خط نستعلیق، (در جلسات شورای اداری استان، شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) انجام شده است.

رحیمی عنوان کرد: طرح گسترش خط تحریری در فرهنگ عمومی با برگزاری دو جشنواره خط تحریری در سطح استان صورت گرفت که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شد.

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان  با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله این انجمن بیان کرد: انجمن خوشنویسان به تنهایی قادر به تغییر وضعیت خوش خطی مردم نیست و برای ترویج و ترغیب هنر خوشنویسی سایر دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار باشند با این حال انجمن خوشنویسان علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی، همایش، کارگاه های خوشنویسی، نمایشگاه و جشنواره ها تلاش می کند تا خوش خطی در فرهنگ عمومی رایج شود.

رحیمی اضافه کرد: انتظار می رود دستگاه های فرهنگی نسبت به خط ملی که بخش اعظمی از هویت ایرانی را تشکیل می دهد ضمن حمایت لازم انجمن خوشنویسان را در انجام رسالت خود که ترویج خط خوش در جامعه است، یاری کنند.

وی بیان کرد: کم رنگ شدن و تا حدودی حذف درس هنر و خوشنویسی از واحدهای درسی دانش آموزان، کاهش برگزاری کلاس ضمن خدمت فرهنگیان برای این رشته و حذف پست های خطاطی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاهش کاربردهای تبلیغاتی در استفاده از خط ملی از جمله آسیب هایی است که منجر به کاهش گرایش به این رشته هنری است.

کد خبر 1750317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha