پاتوق اندیشه؛ ابتکار مسجد امام حسین علیه السلام کرمان برای ایجاد شور انتخاباتی

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر با اشاره به آغاز برنامه «پاتوق اندیشه» دو هفته مانده به انتخابات ۱۱ اسفندماه؛ برنامه و اهداف این پاتوق را تشریح کرد.

حجت الاسلام مهدی دسترنج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به آغاز سلسله نشست های «پاتوق اندیشه» دو هفته مانده به انتخابات ۱۱ اسفندماه؛ گفت: در هفته اول، مباحث مختلفی توسط کارشناسان مطرح می شود و در هفته دوم نامزدهایی که آمادگی حضور در این برنامه را دارند به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود می پردازند.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر تصریح کرد: کارشناسانی که به طرح بحث می پردازند از خط فکری خاصی نیستند بلکه از احزاب و سلایق مختلف و از اقشار متفاوت حوزوی و دانشگاهی و... دعوت شدند تا به تبیین مواضع مختلف در مسائل سیاسی و ... بپردازند.

وی ادامه داد: در نشست هایی که میزبان کاندیداها هستیم، مردم مستقیم حرف آنان را می شنوند، منتقدین هم نظرات خود را بیان می کنند تا نامزدها پاسخ بدهند.

حجت الاسلام دسترنج هدف اصلی برگزاری این نشست ها را جهاد تبیین در راستای شور انتخاباتی برای مشارکت حداکثری دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت آحاد مردم در انتخابات تأکید دارند.

وی با افزودن این مطلب که در این نشست ها به دنبال آگاه سازی اقشار مختلف مردم نسبت به مباحث سیاسی کشور هستیم؛ تصریح کرد: مسجد به عنوان یک نهاد مردمی در همه زمینه ها باید نقش خود را ایفا کند چه برسد به انتخابات که موضوع مهم ملی و سیاسی و حتی مذهبی است.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر تأکید کرد: ما در این مسجد دنبال صرفاً برگزاری نمازجماعت نیستیم که دنبال افزایش آگاهی سیاسی مردم هم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسجد می تواند در بالابردن آگاهی سیاسی مردم و افزایش مشارکت در انتخابات نقش آفرینی کند ضمن آنکه ایده ها و نظرات مختلف کاندایداها هم باید در مسجد مطرح شود.

گفتنی است؛ در مرحله نخست این سلسله نشست ها که از پنجشنبه(۲۶ بهمن) و با موضوع «جمهوریت از دیدگاه اسلام و غرب به عنوان دو تمدن مطرح» آغاز شده، هفته جاری در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه؛ موضوعات «آیا اسلام به عنوان یک راهبرد حکومتی می تواند سعادت بشر را فراهم کند؟» «بررسی جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی» «آمایش سرزمینی استان کرمان؛ نقاط ضعف و قوت» و «کارنامه جمهوری اسلامی از نظریه تا عملکرد» توسط کارشناسان بحث و بررسی می شود.

کد خبر 1750353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha