بقاع متبرکه شاخص لرستان میزبان برنامه‌های نیمه شعبان

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به میزبانی ۶۰ بقعه متبرکه و شاخص استان لرستان در اجرای برنامه های نیمه شعبان گفت: این برنامه ها با هدف تبیین فرهنگ مهدویت و ایجاد نشاط در جامعه به ویژه بین نسل جوان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهارداشت: برنامه های دهه مهدویت در ۶۰ بقعه متبرکه استان لرستان برگزار می شود.

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان سخنرانی با محوریت فرهنگ مهدویت، تزیین بقاع متبرکه، مولودی خوانی و برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع شاخص استان لرستان از جمله برنامه های دهه مهدویت است.

حجت الاسلام عباس زاده برپایی خیمه های معرفت با محوریت جهاد تبیین و تشریح لزوم مشارکت در انتخابات، توزیع نذورات را از دیگر برنامه های شعبانیه در بقاع متبرکه و امامزادگان استان عنوان کرد.

حضور ۵۰ مبلغ در اجرای برنامه های شعبانیه در بقاع متبرکه لرستان

وی به بحث اعزام مبلغ به مناسبت ایام و اعیاد شعبانیه اشاره کرد و عنوان داشت: ۵۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان اعزام شده است که ۲۰ نفر از مبلغین بومی بوده و از ظرفیت ۳۰ مبلغ غیر بومی نیز استفاده شده است.

احیا شب نیمه شعبان همراه با مناجات خوانی و نیایش تا هنگام سحر تداوم دارد

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: در خرم آباد امام زاده زیدبن علی(ع)، در شهرستان کوهدشت امام زاده محمد و ابوالوفاء، امام زاده جعفر(ع) بروجرد، امام زاده زیدبن علی(ع) شهرستان دورود، امام زاده قاسم ازنا و پیر امام در شول آباد الیگودرز میزبان برنامه احیا شب نیمه شعبان بوده و برنامه ها تا هنگام سحر همراه با مناجات خوانی و نیایش تداوم خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری برنامه های نیمه شعبان را بصیرت افزایی، تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی با زندگانی و سیره حضرت مهدی (ع)  در جامعه به ویژه بین نسل جوان عنوان کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان ایجاد جو نشاط معنوی، امیدبخشی و طراوت در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان را از دیگر اهداف برگزاری برنامه های دهه مهدویت عنوان کرد.  

کد خبر 1750394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha