اولویت نخست آموزش متوسطه، ارتقا کیفیت آموزشی و تجزیه و تحلیل امتحانات است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقا کیفیت آموزشی و تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول اولویت اول کاری آموزش متوسطه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت‌ خواه» ظهر امروز در نشست صمیمی با معاون و کارکنان آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برنامه ریزی در آموزش متوسطه اول و دوم نقش مهم و کلیدی در کیفیت بخشی به مسائل آموزشی دارد.

وی با اشاره به حساسیت و تاثیر مهم امتحانات نوبت دوم در معدل و کنکور سراسری ، به اجرای برنامه درسی هفتگی، بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و اجتناب از تعطیلی‌های غیر ضرور، نظارت بالینی مدیران و گروه‌های آموزشی بر کلاس‌های درس تاکید کرد و گفت:اگر مدرسه و کلاس درسی غیرضرور در شهرستان ها و مناطق استان تعطیل شود در همان روز ابلاغ مدیرمدرسه متخلف لغو ابلاغ می شود.

عزت خواه،همچنین تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول را مهم دانست و افزود: مدیران مدارس نسبت به تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول اقدام و پس از احصا دروس لازم‌التوجه، نسبت به تشکیل کلاس‌های فوق برنامه، تقویتی و جبرانی اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به در پیش رو بودن فصل امتحانات نهایی برای برگزاری منظم کلاسهای درس و تلاش برای آماده کردن دانش آموزان در امتحانات خردادماه تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای آماده‌سازی فضای امن روحی و روانی دانش‌آموزان در تمام پایه‌ها برای برگزاری مطلوب امتحانات نهایی یک ضرورت است.

محمد جمالی آرند با بیان اینکه تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول مدارس متوسطه استان با کمک روسای ادارات،معاونان آموزشی،مدیران مدارس و معلمان در دستور کار این معاونت است افزود: تجزیه و تحلیل امتحانات علاوه بر کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، راهی برای بهبود و اصلاح روش تدریس معلمان بوده به نوعی که به معلم فرصت می‌دهد که درصدد اصلاح و بهبود روش تدریس خود برآید و آن را با نیازها و استعدادهای دانش‌آموزان هماهنگ سازد.

وی هر گونه تعطیلی کلاس های درس پایه دوازدهم تمامی رشته ها به بهانه خواندن برای کنکور سراسری را غیرمجاز و ممنوع اعلام کرد و گفت:به منظور جلوگیری از این مهم بازدیدهای سرزده مستمر در دستور کار این معاونت با همکاری سرگروه های آموزشی و ارزیابان و بازرسان اداره کل ارزیابی آموزش و پرورش استان قرار دارد.

جمالی آرند افزود:در صورت مشاهده هر گونه تعطیلی کلاس درسی بلافاصله در همان روز کاری بدون هیچ گونه اغماضی ابلاغ مدیر مدرسه را لغو و به هیئت تخلفات اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی می شود.

گفتنی است در این نشست روسای ادارات و کارشناسان متوسط اول، دوم و فنی و حرفه ای گزارشی از فعالیت‌های آموزشی در دست اقدام ارایه کردند.

کد خبر 1750424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha