باز آمد بوی ماه مدرسه

مهر که می آید، حال و هوای خیابان‌ها رنگی دیگر به خود می‌گیرد، کوچه‌ها و خیابان‌ها پر هیاهوتر می‌شود چراکه مدارس پس از 3 ماه تعطیلی پذیرای دانش آموزان با پوشش متحد الشکل می‌شود.

خبرگزاری شبستان: باز آمد بوی ماه مدرسه، بوی بازی های راه مدرسه، بوی ماه مهر ماه مهربان، بوی خورشید پگاه مدرسه، باز میبینم ز شوق بچه ها، اشتیاقی در نگاه مدرسه، زنگ تفریح وهیاهوی نشاط، خنده ها ی قاه قاه مدرسه، از میان کوچه های خستگی، می گریزم در پناه مدرسه، باز بوی باغ را خواهم شنید، از سرود صبحگاه مدرسه، روز اول لاله ای خواهم کشید ، سرخ بر تخته سیاه مدرسه شعری ماندگار از قیصر امین‌پور که شوق و شور شروع سال تحصیلی را  برای دانش آموزان دوچندان می‌کند.


مهر که می‌آید، حال و هوای خیابان‌ها رنگی دیگر به خود می‌گیرد، کوچه‌ها و خیابان‌ها پر هیاهوتر می‌شود چراکه مدارس پس از 3 ماه تعطیلی پذیرای دانش‌آموزان با پوشش متحد لشکل می‌شود.


امروز بیش از 12 میلیون سال تحصیلی جدید با صدا در آمدن زنگ مدرسه آغاز کردند و هر مسوولی به سهم خود در هر یک از مدارس صدای این زنگ را با مرور خاطرات ماندگار کودکی به صدا در آورد که مراسم زنگ مهر با حضور رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش در منطقه 16 تهران برگزار می‌شود.


به گفته مسوولان تعداد دانش‌آموزان پسر در سال تحصیلی حاری 9 درصد از دانش آموز دختر بیشتر است؛ دانش‌آموزان دختر 49 درصد و دانش‌آموزان پسر 51 درصد آمار دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

امروز صبح؛ دانش آموزان ایران زمین به دلیل محکوم کردن انتشار فیلم موهن و سراسر توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) در مدارس سراسر کشور شعار" اشهد ان محمداً رسول الله" را طنین انداز می‌کنند.


می‌توان گفت؛ نظام آموزش و پرورش شاهد تحول بزرگی در خود است چراکه سال تحصیلی جدید با نظامی جدید 3-3-6 شروع می‌شود و با حذف پیش دانشگاهی و اضافه شدن پایه ششم  تحولی عظیم را در خود مشاهده می‌کند که یک میلیون و 80 هزار دانش‌آموز در این پایه مشغول به تحصیل می‌شوند.


همچنین؛ جشن شکوفه‌ها یک میلیون و 250 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در روز 29 شهریور در سراسر مدارس کشور برگزار شد که وزیر آمووزش و پرورش زنگ جشن شکوفه‌ها را در مدارس زلزله زده آذربایجان‌شرقی به صدا درآورد و لوازم‌التحریر، کیف و کتاب به صورت رایگان میان دانش‌آموزان آذربایجانی زلزله‌زده توزیع شد.


اما نکته قابل تاسف، مرگ 21 دانش آموز آذربایجان‌شرقی در زلزله اخیر بوده که 13  دانش‌آموز دختر و 8 دانش‌آموز پسر جان خود را از دست داده‌اند؛ اسامی این 13 دانش‌آموز شامل  علی مفرح اول ابتدایی، علی صمدی چهارم ابتدایی، مهدی رنجبرزاده چهارم ابتدایی، صابر اسدی چهارم ابتدایی، عمار امانی اول ابتدایی، علی رسول‌پور اول ابتدایی، مهدی ناصری اول ابتدایی، معصومه عباسی سوم راهنمایی، مریم محبوبی پنجم ابتدایی، عاطفه شادانی ششم ابتدایی، مریم معرفت ششم ابتدایی، رقیه بیانی دوم راهنمایی و سمیه یگانه دوم راهنمایی است که جای خالی آنان برای همیشه در میان همکلاسیان خود دیده می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 175055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha