علما مدافع باورها، دین و فرهنگ مردم هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد علما را مدافع باورها، دین و فرهنگ مردم دانست و گفت: روحانیون در میدان رهبری فرهنگی مردم شاخص هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» امروز در یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های گچساران و باشت که در سالن شهید سلیمانی شرکت نفت گچساران، اظهار کرد: مقام شهادت که خداوند فرموده‌اند «حیات ویژه الهی مربوط به شهدای راه خداست».

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهادتی که پیامبر اسلام (ص) فرمودند که «وقتی انسانی در راه خداوند به شهادت رسید، این شهادت آن را به مقامی می‌رساند که مافوق آن فضیلتی وجود ندارد».

وی با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر با اهداف الهی و فرمان رهبر الهی به میدان جنگ و مبارزه رفتند و در مقابل دشمنان دین و انقلاب ایستادگی کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس بسیاری از کشورها مقابل انقلاب اسلامی دسیسه کردند و می‌خواستند کشورمان را نابود کنند، اما جانفشانی فرزندان ملت ایران توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: امروز هم کسانی مقابل ایران اسلامی ایستاده‌اند که سراسر جنایت هستند و رژیم صهیونیستی در غزه و آمریکا و انگلیس در یمن جنایت می‌کنند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انسانی که به‌فرمان رهبر الهی به مبارزه با دشمن می‌رود و خون پاک وی بر زمین ریخته می‌شود شهید است، ادامه داد: شهید تعریف داشته و این مقام شهادت است که خداوند به برخی افراد عنایت داشته است.

وی با اشاره به اینکه مقام دیگر شهدای روحانی، همان مقام علمی است، بیان کرد: عالِمی که صاحب نطق، قلم و علم است، احکام الهی را تبلیغ و به انسان‌ها می‌آموزد و انسان‌ها را به‌ سوی خدا هدایت می‌کند، مقامی بس بزرگ نزد خداوند متعال دارند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه علمای شیعه مرزدارانی هستند که از مرزهای عقیدتی جامعه صیانت می‌کنند و جلوی شیاطین زمانه قد علم می‌کنند، افزود: چنین شخصیت‌های علمی و فقهی که تلاش می‌کنند از هزار هزار مجاهد و رزمنده در راه خداوند برتر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد علما را مدافع باورها، دین و فرهنگ مردم دانست و اظهار کرد: روحانیون در میدان رهبری فرهنگی مردم شاخص هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حاصل تلاش اندیشمندان، حوزویان، دانشگاهیان و مردم است، خاطرنشان کرد: چنین انقلابی که محصول تلاش و جدیت خردمندان یک جامعه است و کمتر در جای دیگر چنینی انقلابی را سراغ داریم.

آیت‌الله حسینی محتوای امروز انقلاب اسلامی را جهان‌شمول و فراگیر دانست و تاکید کرد: آینده جهان بر اساس آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی مدیریت می‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود سه هزار و ۳۰۰ شهید روحانی در کشور داریم، گفت: امروز یکی از مراتب صیانت از انقلاب اسلامی بحث انتخابات است و وظیفه همه آحاد ملت بزرگ ایران است که پای صندوق‌های حاضر شوند.

کد خبر 1750586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha