برنامه های ایام نیمه شعبان در راستای ترویج فرهنگ مهدویت است

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان با اعلام محورهای کلی برنامه های ایام نیمه شعبان، این برنامه ها را در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مهدویت در جامعه خواند.

حجت الاسلام مهدی عربپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به برنامه ریزی شورای سیاستگذاری فعالیت های مهدوی از یک ماه قبل برای نیمه شعبان، افزود: بخشی از برنامه ها در ادارات و دستگاه ها اجرا می شود که شامل برگزاری یک جشن ویژه پرسنل و خانواده آنان است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان آذین بندی ادارات، برگزاری مسابقات مهدویت، پاسخ به شبهات و... را از دیگر برنامه های قابل ذکر در این بخش عنوان کرد.

وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی استان نیز از پنج نفر از کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت قم برای نشست های مهدوی و پاسخ به شبهات در مدارس و مساجد دعوت کرده که از دو روز قبل از نیمه شعبان آغاز می شود.

حجت الاسلام عربپور از اعزام مربیان مهدوی بنیاد به برخی مراکز برای حضور در نشست های پرسش و پاسخ نیز خبر داد و افزود: همچنین ایستگاه های مهدوی شامل نقاشی، دلنوشته، قصه گویی و... ویژه کودکان و نوجوانان در چهار نقطه از شهر کرمان در مسجد النبی رسالت، حضرت ابالفضل سرآسیاب، امام سجاد خیابان بهشت و گذر انتظار پیش بینی شده است.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «هیچکس به من نگفت» کتابی به زبان نوجوانان خبر داد و افزود: ۱۰ هزار جلد از این کتاب در سطح استان در حال توزیع است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی کرمان از اجرای پویش هر منزل یک پرچم به یاد امام زمان و در راستای افزایش مشارکت مردمی در جشن های نیمه شعبان خبر داد و گفت: هیئات، موکب ها و بلکه تک تک مردم ارادتمند به امام زمان عجل الله تعالی آماده برگزاری جشن های نیمه شعبان هستند.

وی از تدارک چهار روز برنامه جشن در مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی کرمان از پنجشنبه جاری تا نیمه شعبان خبر داد و افزود: نورافشانی مفصلی نیز برای شب نیمه شعبان تدارک دیدیم که جزئیات آن اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 1750594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha