باید روحیه مذهبی را در نوجوانان ایجاد کرد

شهرستانی گفت: بدون ایجاد و روحیه مذهبی هیچ عاملی نوجوان را به نماز علاقه‌مند نخواهد کرد و همچنین نقش الگوهای رفتاری برای نوجوانان بسیار مهم است لذا بایدروحیه مذهبی را در نوجوانان ایجاد کرد.

علیرضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به ترغیب جوانان به نماز، گفت:  بنابر تأکید مکرر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، باید با استفاده از ابزارها و شیوه‌های هنری دانش‌آموزان را به نماز ترغیب کرد چراکه دعوت هنرمندانه، اثرش نافذ و ماندگار است.

استاد دانشگاه در کرمانشاه افزود: یکی از عبادات و اعمالی که آثار فراوانی برای آن نقل شده نماز است لذا نماز موجب برکت در عمر، رزق و توفیق در سلامت جسمی و روانی شده و باعث می‌ شود تا انسان از گناه، انحراف و فساد مصونیت پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد:آشنایی نوجوانان با فواید و آثار نماز در قالب هنر هم چون شعر و داستان  به این معنا که آثار تربیتی ظاهر و باطن نماز برای آنان به نحو جذاب بازگو شود. فرزند وقتی که در خانه است از والدین مسائل را می‌آموزد و وقتی که در مدرسه است از مربیان و معلمان. بنابراین وظیفه مربیان و والدین در آموختن ارزش‌های اسلامی به فرزندان بیش از سایران می‌باشد.

شهرستانی تصریح کرد: لازم است با به‌کارگیری ظرفیت‌های متنوع انتقال پیام در قالب‌های هنرمندانه، ازجمله تئاتر، شعر، موسیقی، خوشنویسی  پیوند جوانان و دانش‌آموزان با نماز را در وجود ایشان نهادینه کرد.

رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: ترویج و نهادینه‌سازی نماز را مستلزم هماهنگی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی است همچنین فعالیت‌های جزیره‌ای اثرگذاری لازم را نخواهند داشت و موجب هدررفتن سرمایه‌ها خواهند شد.

شهرستانی  با اشاره به اینکه باید روحیه مذهبی را در نوجوانان ایجاد کرد، گفت: نوجوانان با انگیزه و علاقه تمام به برنامه‌های عبادی خود (از جمله نماز) می‌پردازند. بدون ایجاد و روحیه مذهبی هیچ عاملی نوجوان را به نماز علاقه‌مند نخواهد کرد و همچنین نقش الگوهای رفتاری برای نوجوانان بسیار مهم است و لذا باید در قدم اول والدین و بعد مربیان و معلمان بزرگوار خودشان در نمازها حاضر شوند و آن را جدی و مهم تلقی بگیرند و از نماز به بزرگی و عظمت یاد کنند و با خوشحالی و نشاط در نماز حاضر شوند.  

وی در پایان گفت: ترویج و نهادینه‌سازی نماز را مستلزم هماهنگی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی است لذا برنامه‌ریزی و اقدام مشترک میان دستگاه‌های متولی و نهادهای مردمی، تأثیر امور فرهنگی را دوچندان خواهد کرد.

کد خبر 1750619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha