مجلس قوی با نمایندگان آگاه از رسالت تاریخی خود، تشکیل می‌شود

حسینی اظهار امیدواری کرد: نمایندگانی انتخاب شوند که بتوانند رسالت تاریخی خود را انجام دهند چرا که هر مقدار مجلس قویتر باشد در کنار یک دولت قوی می توانیم به ایران قوی دست پیدا کنیم.

سیدمحمد حسینی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: هر چه به موعد انتخابات نزدیک می شویم، فعالیت های انتخاباتی کاندیداها که آغاز می شود، بر میزان مشارکت تاثیر می گذارد.

 معاون امور مجلس رئیس‌جمهور افزود: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می شویم، با شناخت کاندیداها، میزان مشارکت نیز افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت از این جهت مهم است که دولت به تنهایی نمی تواند کار کند و هر کاری بخواهد انجام دهد باید در قالب لایحه و از طریق مجلس تصویب شود بنابراین حضور مردم برای مجلس آینده مهم است و هم نشانه وحدت، انسجام و یکپارچگی ملی است که باعث اقتدار کشور می شود.

اقتدار و امنیت ثمره مشارکت در انتخابات

حسینی با بیان اینکه اقتدار موجب امنیت می شود، تصریح کرد: امنیت که در کشور وجود داشته باشد، اقتصاد رونق می گیرد و جذب سرمایه گذار خواهیم داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نتایج نظرسنجی های انجام شده، گفت: بسیاری در نظرسنجی ها اعلام کرده اند که در انتخابات شرکت می کنیم چراکه می دانیم باعث می شود؛ امنیت کشور افزایش یابد، قدرت بازدارندگی دارد و طمع دیگران به ما کم می شود.

وی با اشاره به بازتاب بین المللی مشارکت در انتخابات گفت: در خارج از کشور، وقتی مشاهده می کنند که مردم ایران به رغم مشکلات موجود و نقدها و گلایه هایی که دارند، نسبت به اصل نظام و کشور، دلبستگی دارند، دشمنان کمتر ترغیب می شوند که اقدامی علیه مصالح ملی ایران انجام دهند.

حسینی درخصوص ویژگی های نماینده تراز اظهارداشت: نمایندگانی که وارد مجلس می شوند هرچقدر کارآمدتر باشند، تاثیرشان بیشتر خواهد بود. کسانیکه مصالح ملی را در نظر داشته باشند نه منافع شخصی، گروهی، حزبی و حتی حوزه انتخابیه. حتی ممکن است یک تعارضی بین حوزه انتخابیه و مصالح کلی کشور ایجاد شود که در آن صورت باید مصالح ملی کشور را مقدم بدارند و ترجیح دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: نمایندگان، یک فهم درستی از مسائل داشته باشند؛ در کنار روحیه مردمی و انقلابی بودن و تعهد و اتحادی که باید داشته باشند.

بازخوانی معیارهای امامین انقلاب برای نماینده تراز ضروری است

وی تاکید کرد: معیارهای نمایندگان مجلس را امام عظیم الشان راحل و رهبر فرزانه انقلاب بارها گفته اند، خوب است که یک بار دیگر مروری بر آنها داشته باشیم تا اینکه بتوانیم بهترین انتخاب ها را انجام دهیم.

حسینی تصریح کرد: یک نفر هم در مجلس می تواند موثر باشد چراکه در مجلس گاهی اوقات یک رای، منجر به تصویب یا عدم تصویب طرح و لایحه ای در مجلس می شود یا در انتخاب یا استیضاح وزیر یا سایر مسائل مهم دیگر حتی یک رای هم تاثیرگذار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نماینده مجلس باید تمام توان خود را بر دو کار اصلی و وظیفه مجلس یعنی قانون گذاری و نظارت معطوف دارد؛ اینکه از کار مردم گره گشایی کند، کار جنبی است که در کنار وظایف اصلی قانون گذاری و نظارت انجام می دهد.

حسینی اظهار امیدواری کرد: نمایندگانی انتخاب شوند که بتوانند رسالت تاریخی خود را انجام دهند چرا که هر مقدار مجلس قویتر باشد در کنار یک دولت قوی می توانیم به ایران قوی دست پیدا کنیم.

کد خبر 1750698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha