انتخابات سرنوشت مهم کشور و آینده را رقم می زند

رییس هیات بازرسی انتخابات شیروان گفت: انتخابات سرنوشت مهم کشور و آینده را رقم می زند و لازم است تا همه در این رویداد مهم کشور حضور پرشوری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، زهرا سلحشور، رییس هیات بازرسی انتخابات شیروان دوشنبه شب (۳۰ بهمن ماه) در جلسه آموزشی توجیهی بازرسان و سربازرسان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: بر طبق ماده ۴۱ قانون هیأت های بازرسی وزارت کشور ، همتراز هیأتهای اجرایی و نظارت به رسمیت شناخته شده و برای اعضای آن شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است.

 وی در خصوص ماده ۳۰ قانون مصوب ۵ مهر ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: هیچ یک از اعضای هیأت نظارت و اجرایی همچنین بازرسی وزارت کشور و شورای نگهبان ,اعضای شعب و نمایندگان فرماندار و بخشدار موضوع این ماده نباید با نامزدهای انتخاباتی خویشاوندی نسبی و سببی داشته باشند.

سلحشور با اشاره به مواد ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزارت کشور مأمور اجرای این قانون بوده و مسئول حسن جریان انتخابات است که به این منظور میتواند مأمورانی جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه های انتخابیه و شعب ثبت نام و اخذ رأی اعزام دارد.

رییس هیات بازرسی انتخابت شیروان بیان کرد: مردم و دین دو پایه اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند که امام راحل هندسه این نظام الهی را بر پایه این دو رکن بنا گذاشت و بر همین مبنا نیز مقام معظم رهبری بارها بر نقش اساسی مردم در نظام تاکید کرده‌اند.

سلحشور اضافه کرد: انتخابات صحنه تجلی حضور و میدان نمایش قدرت مردم در تعیین سرنوشت است؛ از این رو انتخابات امری مهم برای نظام است.

کد خبر 1750816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha