تظاهرات حمایت از فلسطین در بروکسل

تظاهرکنندگان از وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستند در «جنایت جنگی مرتکب شده توسط اسرائیل» شرکت نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، بروکسل، پایتخت بلژیک، شاهد تظاهراتی در حمایت از فلسطین در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا بود.

صدها نفر مقابل ساختمان محل ملاقات وزرای خارجه تجمع کردند و خواستار عدم مشارکت اتحادیه اروپا در جنایات جنگی اسرائیل شدند.

تظاهرکنندگان بنرهایی با عباراتی مانند «هم اکنون آتش بس»، «قتل‌کشی را متوقف کنید» و «تجارت با اسرائیل را متوقف کنید» حمل می‌کردند.تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در این تظاهرات شرکت کردند.

میک والاس، یکی از اعضای پارلمان اروپا برای ایرلند، از سیاستمداران اروپایی خواست که فورا رویکرد خود را تغییر دهند.

وی گفت: اتحادیه اروپا چگونه دوباره در مورد حقوق بشر صحبت خواهد کرد، اکنون می بینیم که آنها از حقوق بشر به عنوان سلاحی علیه کشورهایی استفاده می کنند که با آنها موافق نیستند و می خواهند آنها را شکست دهند و هیچ اهمیتی به انسان نمی دهند. آنها هیچ اهمیتی به زندگی فلسطینی ها نمی دهند.

والاس با اشاره به لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «نسل کشی» گفت:  امیدوارم دیوان بین المللی دادگستری آنقدر قوی باشد که این تجاوزات، نسل کشی نامیده شود. از هر سیاستمداری بپرسید که اگر این نسل کشی نیست، به ما بگوید چه چیزی است چون این قطعا نسل کشی است و هر کس آن را می‌داند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در ۲۶ ژانویه به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در غزه انجام دهد، اما دستور آتش‌بس نداد.

دادگاه به بررسی این شکایت از آفریقای جنوبی مبنی بر متهم کردن تل آویو به ارتکاب «نسل کشی» ادامه می دهد و این اولین بار است که از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۴۸، اسرائیل در برابر این دادگاه که بالاترین دادگاه است مورد محاکمه قرار می گیرد.

کد خبر 1750877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha