دولت و مجلس قوی با دغدغه های مشترک می تواند کلید حل مشکلات باشد

بهادری جهرمی با اشاره به دغدغه های دولت مبنی بر حل مسائل معیشتی مردم، گفت: دولت و مجلس قوی با دغدغه های مشترک می تواند کلید حل مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، علی بهادری جهرمی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران و در نشست خبری گفت: دولت و مجلس قوی با دغدغه های مشترک می تواند کلید حل مشکلات باشد.

سخنگوی دولت درخصوص برنامه های دولت برای  افزود: کمک هزینه ای برای تامین نیازهای معیشتی خانواده ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین اقلام مصرفی شب عید و ماه مبارک رمضان تدابیر لازم صورت گرفته است و در استان های مختلف ذخیره شده است و با نرخ های مصوب در اختیار مردم قرار می گیرد.

بهادری جهرمی با اشاره به امکان خرید اعتباری و نمایشگاه ها ادامه داد: طرح دوم با همکاری اصناف و با محوریت وزارت صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، بیش از ۲۴۰ نمایشگاه در حوزه های مختلف پیش بینی و برگزار خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به تشکیل شورای عالی جوانان و نوجوانان در هفته جاری به ریاست رییس جمهور گفت: قرار است بسته های حمایتی در راستای ازدواج و اشتغال جوانان و حضور آنان در تصمیم گیری و تصمیم سازی تصویب شود.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه های هفته جوان دولت گفت: جوانان برتر در ۱۰ رشته مختلف و پس از ارزیابی شناسایی شده اند و در هفته جوان جشنواره جوانان برتر برگزار می شود.

بهادری جهرمی درباره برنامه های حمایتی دولت سیزدهم از جوانان توضیح داد: کاهش ده ساله متوسط سن وزیران در هیئت دولت نسبت به دولت قبل و افزایش تعداد زیادی از جوانان در دولت سیزدهم از جمله اقداماتی است که برای حضور جوانان انجام شده است.

وی با اشاره به مصوبات هیئت دولت در هفته جاری گفت: آیین نامه ای در راستای قانون بیمه کارگران ساختمانی در هیئت دولت تصویب شد که دهک های یک تا سه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از حق بیمه معاف می شوند.

بهادری جهرمی از تصویب آیین نامه یکپارچه سازی زنان سرپرست خانوار در دولت خبر داد و گفت: خدمات رسانی به بانوان ساماندهی می شود تا خدمات به صورت عادلانه توزیع شود.

وی در خصوص تغییر سود سپرده ها نیز گفت: نرخ سود در شورای پول و اعتبار تغییر نکرده است بلکه در مواردی اوراق پروژه های خاص و در دوره های محدود و به صورت موردی منتشر می شود.

سخنگوی دولت در خصوص ادعای تراز تجارت خارجی گفت: تجارت خارجی ده ماهه اول سال جاری ۱۲۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ رشد داشته و تراز آن هم ۱۷ درصد مثبت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد سه برابری ثبت شرکت های دانش بنیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: جوانان وقتی مشاهده می کنند که رییس جمهور در سفرهای خارجی محصولات دانش بنیان را عرضه می کنند و منشأ فروش و بازاریابی محصولات نخبگان می شود نسبت به کار و تلاش و تولید امیدوار می شوند.

بهادری جهرمی یادآور شد: در خصوص ازدواج و اشتغال جوانان نیز تلاش کرده ایم حمایت های اثرگذار در حد توان دولت انجام شود که از آن جمله می توان به برگزاری سه آزمون فراگیر، هشت آزمون اختصاصی دستگاه ها جهت استخدام اشاره کرد.

سخنگوی دولت در خصوص پرسشی درباره مسکن گفت: حوزه مسکن با تصمیماتی که در بخش تامین مالی اتخاذ شده، شتاب بیشتری گرفته و تسهیلات ساخت مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ و در شهرهای کوچک به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تصمیم دولت بر این بود که در دو سال ابتدایی بازپرداخت تسهیلات اقساط به ۵.۹ میلیون تومان کاهش یابد. همچنین طرحی برای اختصاص زمین برای یک میلیون مسکن در شهرهای مختلف پیش بینی شده است که این طرح به زودی در تهران و با همکاری شهرداری آغاز می شود.

بهادری جهرمی از آغاز ساخت ۶۰ هزار واحد دانشگاهیان در هفته گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم اجاره بها نیز که تابعی از مسکن است با کنترل تورم مسکن در سال آینده کاهش یابد.

سخنگوی دولت در خصوص طرح فجرانه نیز گفت: دولت طرح فجرانه یارانه کالابرگ الکترونیک را برای ارتقای سبد غذایی فرزندان و ایجاد سپر تورمی در برابر سفره و معیشت مردم اجرایی می کند که ۲۰۰ هزار تومان به صورت اعتباری به یارانه بگیران در سه ماهه اجرای طرح فجرانه اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیون نفر در قالب ۱۰ میلیون خانوار و به عبارتی ۶۰ درصد افراد مشمول یارانه از این طرح استقبال کرده اند، خاطرنشان کرد: کالاهای اختصاص یافته در قالب این کالابرگ الکترونیک یازده قلم است. همچنین زیرساخت های الکترونیکی برای اجرای این طرح فراهم شده است و تا امروز خللی در زیرساخت های آن گزارش نشده است.

بهادری جهرمی در ادامه در خصوص برنامه های حمایتی دولت ویژه ماه مبارک رمضان گفت: علاوه بر کالابرگ الکترونیکی برای تامین میوه شب عید و اقلام مصرفی ماه رمضان نظیر خرما هماهنگی هایی با وزارت صمت، بخش های بانکی و جهاد کشاورزی، باغداران و تعاونی های روستایی انجام شده است تا اقلام با نرخ های مصوب تامین شود.

وی از برپایی ۲۴۰ نمایشگاه عرضه مستقیم اقلام مورد نیاز مردم ویژه نوروز و ماه رمضان خبر داد و گفت: برخی از این نمایشگاه ها فعال بوده و امکان خرید اعتباری نیز فراهم شده است.

کد خبر 1750892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha