راه اندازی ۴۰ هیات صلح در کردستان

اسدی گفت: در استان کردستان ۴۰ هیات صلح در مساجد، زندانها و مکانهای مختلف راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، بهادر اسدی ورمله معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان در جمع خبرنگاران کردستان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده استان توسط این معاونت در ۱۰ ماه نخست امسال اظهار کرد: در سال‌جاری از ۵۹ هزار پرونده صلح و سازش ۱۶ هزار پرونده به صلح ختم شدند، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد میانگین پرونده‌ها به سازش ختم شده است.

 وی خاطرنشان کرد: ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده که از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۲۴۶ پرونده مختومه شدند.

اسدی با اشاره به تعداد پرونده های مختومه شده در سال جاری بیان کرد: امسال ۱۱ هزار و ۴۱ پرونده مختومه شدند و ۳ هزار و ۹۹۲ پرونده مانده نیز در حال اجرا هستند.

وی عنوان کرد: از مجموع ۱۰۳ هزار و ۱۶۳ پرونده ۳۳ هزار و ۷۹۴ پرونده به صورت الکترونیکی رسیده شده است.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان به افزایش ۵.۵ برابری پرونده های حصر وراثت استان در ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به  مدت مشابه سال قبل پرداخت و اذعان کرد: باتوجه به پرداخت سهام عدالت متوفیان به وراث ۱۹ هزار و ۸۱۶ فقره حصر وراثت به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

اسدی میانگین رسیدگی در شورای حل اختلاف را ۲۵ روزه خواند و گفت: ستاد صبر استان نیز در ۱۰ ماهه اول امسال ۴ هزار پرونده به صلح یاران ارجاع شده که یک‌هزار و ۸۴۰ پرونده به صلح ختم شده است.

وی عنوان کرد: ۹۱ پرونده قضائی در استان داریم که امسال ۱۲ فقره به سازش ختم شده و ۳۱۰ پرونده با موضوع دعاوی خانواده ارجاع شده است و ۱۳ پرونده مهم با موضوعات مالی و نزاع دسته جمعی به صلح یاران ارجاع و سازش یافت.

کد خبر 1750899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha