برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر به‌سزایی در وحدت مسلمانان دارد

گیرای با بیان اینکه بخش داوری مسابقات بین المللی قرآن از سطح بالایی برخوردار بود گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح بین‌المللی می‌تواند به تعمیق مودت و گسترش صلح در بین کشورهای اسلامی کمک کند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از ۲۶ بهمن ماه افتتاح شده و تا دوم اسفند ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در بخش بزرگسالان و دانش آموزی برگزار شد. یکی از شرکت کنندگان این دوره مسابقات در بخش دانش آموزی « عبدالله گیرای »، شرکت کننده 16 ساله از کشور نیجریه در رشته حفظ که برای اولین بار در این دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بود.

عبدالله گیرای در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: بنده برای اولین بار بود که در مسابقات بین اللملی قرآن ایران ( رشته حفظ ) شرکت  کردم.

وی با بین اینکه بخش داوری مسابقات بین المللی قرآن از سطح بالایی برخوردار بود افزود: اساتید و داوران حاضر در این دوره از مسابقات از داوران برجسته و با تجربه مسابقات قرآن بودند.

گیرای تصریح کرد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن از جمله عواملی بود که انگیزه حضور در این مسابقات را در من تقویت و ایجاد کرد.

گیرای گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح بین‌المللی می‌تواند به تعمیق مودت و گسترش صلح در بین کشورهای اسلامی کمک کند.لذا قرآن همواره مردم را به دوستی و مهربانی با یکدیگر دعوت می‌کند و قطعا برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر به‌سزایی در وحدت مسلمانان دارد.

برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر به‌سزایی در وحدت مسلمانان دارد

 این حافظ قرآن خاطر نشان کرد: محفل انس با قرآن معمولا به صورت فصلی یا مقطعی در کشور نیجریه برگزار می شود و همین فضای صمیمی قرآن در ایجاد ارتباط با یکدیگر بسیار موثر و تاثیرگذار است.

گیرای اظهار کرد: در کشور ما حدود 7 الی 10 قاری نوجوان تاثیر گذار وجود دارد که من هم تا حدودی از آنها تاثیر پذیرفتم.ضمن اینکه ما در ماه مبارک رمضان هم به صورت روزانه تفسیر قرآن برگزار می کنیم لذا از نوجوانان و جوانان کشور ایران هم دوستانه و برادرانه در خواست می کنم که از فرصت ماه مبارک رمضان در راستای انس با قرآن بهترین بهره برداری را نمایند.

وی بیان کرد: قرآن را بخوانند و صحیح هم بخوانید تا تاثیرش را در زندگی خود ببینید. آیه 9 سوره اسراء که می فرماید: "إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبِیراً " ( همانا این قرآن به استوارترین راه، هدایت می‌کند و به مؤمنانی که کارهای شایسته انجام می‌دهند، بشارت می‌دهد که برایشان پاداش بزرگی است) بیشترین تاثیر را در زندگی شخصی من داشت.

کد خبر 1750947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha