مردمی بودن جشن های نیمه شعبان باید حفظ شود

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه بانی اصلی برگزاری برنامه های نیمه شعبان مردم هستند، گفت: این سنت زیبا و نیکو باید همچنان باقی باشد و مردمی بودن این مراسم‌ها حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی و هماهنگی برگزاری جشن های نیمه شعبان عصر امروز با حضور مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اداری، بخشداری، شورای اداری، فرماندهان نظامی و انتظامی در محل دفتر امام جمعه پاتاوه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» با تبریک اعیاد ماه شعبان، گفت: بزرگ‌ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پاتاوه با بیان اینکه انقلاب ما مقدمه ظهور امام زمان (عج) است، افزود: سید حسینی پرچم را به دست آخرین ذخیره الهی خواهد داد، بر همین اساس روایات علائم  ظهور آشکار شده و امیدوارم از ظرفیت این ماه عظیم به نحوه شایسته استفاده لازم را ببریم.

مردمی بودن جشن های نیمه شعبان باید حفظ شود

وی با اشاره به دو مناسبت مهم  میلاد حضرت علی اکبر (ع) و جشن نیمه شعبان، یادآور شد: متولی اصلی جشن های نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر(عج) خود مردم بوده و هر دو مناسبت بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.

حجت الاسلام سیادت بیان کرد: نیمه شعبان جشنی مردمی است که هرساله و در طول سال دوبار در محلات، مساجد، منازل و در تهمه بخش، توسط مردم برگزار شده و البته نیاز به یک ساماندهی و نظارت دارد و ضرورت دارد مجموعه‌های فرهنگی و اداری به این مهم توجه داشته باشند.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه بانی اصلی برگزاری برنامه های نیمه شعبان مردم هستند، تاکید کرد: این سنت زیبا و نیکو باید همچنان باقی باشد و مردمی بودن این مراسم‌ها حفظ شود.

مردمی بودن جشن های نیمه شعبان باید حفظ شود

سهراب صابری، شهردار پاتاوه نیز با تبریک اعیاد شعبانیه، به اهمیت آذین بندی ها و تبلیغات میدانی در اعیاد و مناسبت های شاد اشاره کرد و گفت: چراغانی و آذین بندی به صورت برجسته در سطح شهر و خیابان ها اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و اداری گزارشی از برنامه‌های اجرایی هر دستگاه به مناسبت جشن‌های نیمه شعبان، بزرگداشت و کمک های مادی و معنوی ارائه و چندین مصوبه به تصویب اعضاء رسید.

کد خبر 1750990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha