اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی در سطح مدارس

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شیروان گفت: طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی در سطح مدارس شهرستان شیروان برای والدین دانش آموزان دبیرستان دخترانه اجرایی شد.

مرتضی امانی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در راستای اجرای عملی اهداف طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان شیروان، برای جامعه هدف دانش آموزان دبیرستان دخترانه کارگاه آسیب های اجتماعی و فضای مجازی توسط معاونت اجتماعی شهرستان شیروان ارائه شد.

 وی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان به اقتضای سن از آگاهی کمتری نسبت به بقیه اقشار برخوردار هستند و این امر سبب می‌شود در دام آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند.

 امانی عنوان کرد: افزایش سطح بصیرت، آگاهی و مهارت‌ها در بین جوانان می‌تواند آستانه آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد و باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف مخصوصاً قشر جوان و نوجوانان شود.

 معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شیروان بیان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین راهبردها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، توجه به سطوح مختلف پیشگیری است که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در این سطح، گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و زمینه ارتقای کیفیت زندگی را فراهم می‌کند که باید در این امر از همه ظرفیت‌های لازم استفاده شود.

امانی اضافه کرد: امروزه به دلیل گسترش فناوری و نفوذ رسانه‌ها در زندگی مردم، توجه به نقش رسانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد به گونه‌ای که یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه‌ها، ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه است.

وی بیان کرد: توجه به امر تربیتی در کنار امور آموزشی، توجه به آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مقابله با آن، شناسایی، جذب هنرجویان مستعد و علاقه‌مند در فرآیند هدایت تحصیلی و شاداب‌سازی محیط از جمله عواملی است که می‌تواند موجب ارتقای کیفی هنرستان‌ها شود.

 

کد خبر 1751002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha