مقاومت مردم غزه، قرآن را به مردم جهان معرفی کرده است

امام جمعه موقت کاشان گفت: گاردین انگلیسی اعلام کرده که بعد از فاجعه غزه دو میلیون جوان آمریکایی دنبال مطالعه قرآن هستند تا بدانند چه چیزی باعث شده تا ملتی تحت بدترین شرایط و شکنجه‌ها دست از مقاومت برندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی احتشام کاشانی در همایش تجدید عهد افغانستانی‌ها که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: دعای همیشگی ما این است که خداوند همگی ما را در مسیر استقامت و ایستادگی بر آرمان‌های اسلام ثابت قدم نگه‌دارد چراکه ایستادگی بر این آرمان‌ها موجب نابودی ظالم و پایداری حق خواهد شد.

وی عنوان کرد: آنچه تاکنون در نظام اسلامی انجام شده همگی به عنوان لبیک به مولایمان است و باید با دستان گره کرده شعار همیشگی ملت اسلامی را تکرار کنیم و یک‌ صدا لبیک یا رسول‌الله بگوییم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: ملت ما می‌داند راه اجابت و لبیک گفتن حقیقی، اعتقاد عملی به شعار «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین» است، ما از کسانی هستیم که در راستای دفاع از حریم نبوی قطعا راه عزت آفرین امام حسین(ع) در برابر طاغوت را انتخاب می‌کنیم.

کاشانی ضمن اشاره به ایستادگی مردم غزه بیان کرد: گاردین انگلیسی اعلام کرده که بعد از فاجعه غزه دو میلیون جوان آمریکایی دنبال مطالعه قرآن هستند تا بدانند چه چیزی باعث شده تا ملتی تحت بدترین شرایط و شکنجه‌ها دست از مقاومت برندارند؛ این ایستادگی و مقاومت در حالی که می‌دانند هر صبح که بیدار می‌شوند صدها نفر از آن‌ها شهید می‌شود درکل دنیا بی‌نظیر است.

وی  با بیان اینکه حماسه آفرینی لشکر فاطمیون نشانگر شجاعت و رشادت مردم افغانستان است که موجب شکست دشمن می‌شود، گفت: همت افغانستانی‌ها می‌تواند حماسه‌های بزرگ را خلق کند.

استاد حوزه افزود: به زودی با همین روحیه و استقامت قوی مسلمانان کشورهای مختلف چه افرادی که داخل افغانستان هستند و چه افرادی را که در دیگر مناطق حضور دارند به عنوان طلایه داران نهضت مهدی فاطمه (عج) نقش‌آفرینی خواهیم کرد.

کاشانی خطاب به جوانان افغانستانی گفت: اگر افغانستان در مسیر رسیدن به آرمان‌ها متحد باشد می‌تواند در ابتدا هرچه فریاد دارد را بر سر آمریکا بکشد و با مشت گره‌کرده فریاد مرگ بر آمریکا سر دهد.

وی در پایان گفت: امروز افتخار ما این است که شهدای بزرگواری مثل شهید مصطفی صدرزاده افتخارشان داشتن گویش افغانستانی بود تا بتواند با حضور در جمع لشکر فاطمیون برابر طاغوت ایستادگی کند؛ در واقع مثل حسین (ع) هیچ‌گاه با یزدید بیعت نمی‌کند، ما ملت امام حسینیم و راه حسینی را در پیش می‌گیریم.

کد خبر 1751016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha