روایت جوانی مسجدی که ۵۲ مدرسه در مناطق محروم تأسیس کرده‌است

همیشه کارهای بزرگ قرار نیست توسط آدم‌های بزرگ و مشهور انجام شود؛ خیلی وقت‌ها کوچکترها هم کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما سر و صدایش بلند نمی‌شود مانند جوان جهرمی که با همت و پشتکارش زمینه‌ساز احداث ۵۲ مدرسه برای دانش‌آموزان محروم کشور شده است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: فصل جوانی فرصتی برای ایجاد و تقویت اراده انسان است تا خود را برای مسئولیت های خطیر آینده مهیا کند؛ آینده ای که قرار است در اختیار جوانان امروز باشد نیاز به پرورش روحیه مجاهدت، تلاش، خستگی ناپذیری و همت و پشتکار فرزندان این مرز و بوم دارد.

همیشه کارهای بزرگ قرار نیست توسط آدم های بزرگ انجام شود؛ خیلی وقت ها کوچکترها هم کارهای بزرگی انجام می دهند اما سر و صدایش بلند نمی شود؛ قرار نیست سلبریتی باشی که بتوانی کارهای بزرگی انجام بدهی همین که اراده خدمت به مردم داشته باشی و هدفت رضای خدا باشد کافیست و خداوند هم خودش می داند که در کدام بزنگاه زندگی دستت را بگیرد.

 البته از قدیم گفته اند بزرگی به سن و سال نیست بلکه به عقل و شعور است؛ اگر به اطرافمان خوب نگاه کنیم این آدم ها را زیاد می بینیم که سن و سالی از آنها گذشته اما واقعاً بزرگ نیستند؛ تازه بزرگی به مهم بودن هم نیست؛ عقلت به اندازه یک کودک خرسال که باشد فرقی ندارد چه کسی هستی؛ فوتبالیست یا بازیگر معروف سینما و یا حتی یک سلبریتی با میلیون ها دنبال کننده در فضای مجازی.

از مسجد تا مدرسه

از نوجوانی قدم در کار نیک و کمک به محرومان گذاشت؛ در کودکی از مسجد محله شان عضو شد و در فعالیت های مذهبی و فرهنگی مسجد شرکت و منشأ خدماتی نیز برای بچه های مسجد شد؛ او سپس به عضویت کانون هلال احمر مسجد در آمد و بعد از آن به عنوان امدادگر پا به عرصه خدمت رسانی به محرومان و آسیب دیدگان سوانح گذاشت؛ وقتی احساس کرد ظرفیتش بیشتر از آن است که دیگران حتی به آن هم فکر نمی کنند تصمیم گرفت مستقل شود و با راه اندازی یک انجمن خیریه به کمک دانش آموزان محروم بیاید.

در کودکی با عضویت در مسجد محله شان در فعالیت های مذهبی و فرهنگی مسجد شرکت و منشأ خدماتی نیز برای بچه های مسجد شد.

 از مهرداد الطافی سخن می گویم؛ او که اکنون صاحب فرزند هم هست اما سختی روزگار نتوانست مانعی برایش شود تا از کارهای خیر و نیکوکارانه فاصله بگیرد؛ هر لحظه در گوشه ای از کشور و در روستاهایی که حتی کمتر کسی اسمی از آن شنیده او را می بینی که قرار است مشکلی از مشکلات دانش آموزان محروم به دستش گشوده شود.

روایت جوانی مسجدی که ۵۲ مدرسه در مناطق محروم تأسیس کرده‌است

 حمایت از دانش آموزان مستعد اما محروم

از کارهای او در انجمن خیریه «موج مهربانی» که با هدف ایجاد عدالت اجتماعی و حمایت از دانش آموزان مستعد مناطق محروم کشور راه اندازی شده ساخت و ایجاد مدارس برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار کشور است و به همین جهت عنوان «سفیر مدرسه سازی کشور» به مهرداد و البته بنیاد موج مهربانی داده شده است.

الطافی می گوید: آغازین روزهای شهریور ماه سال ۱۳۹۳ بود، عزممان را جزم کرده بودیم تا خانواده «موج مهربانی» را دور هم جمع کنیم؛ سوم شهریور ماه برای ما یادآور بنیان نهادن بنایی بر پایه مهر و مهربانی است که به همت و اراده جوانان رقم خورده است.

داستان یک جوان مسجدی که منشأ احداث ۵۲ مدرسه در مناطق محروم کشور شد

در این ۹ سال که بر ما گذشت، همواره و همچنان بر سر پیمان‌مان برای یاری رساندن به دانش آموزان مناطق محروم کشور بوده و هستیم.

وی معتقد است این بنیاد را با هدف عدالت تحصیلی میان دانش آموزان سراسر کشورمان راه اندازی کرده و در پی آن است تا هیچ دانش آموزی در گوشه گوشه کشور مشکلی برای تحصیل و درس خواندن نداشته باشد.

الطافی ادامه می دهد: در این مسیر طولانی و سخت اما شیرین، از سخاوتمندانه‌ترین حمایت‌های خیرین برخوردار بوده‌ایم که اندیشه‌ای پاک و دست‌ودلی بخشنده دارند که بی شک بدون حضور آنها پیمودن این راه سخت امکان پذیر نبوده است.

رسالت و محور اصلی بنیاد خیریه «موج مهربانی» مدرسه سازی و مدرسه یاری است؛ این بنیاد خیریه در طول فعالیت خود با تکیه بر ۲ اصل شفافیت و پاسخگویی که آن را یکی از اصلی‌ترین تعهدات خود در برابر همراهان موسسه می‌داند، توانسته همواره تصویر روشنی از فعالیت‌های خود ارائه دهد.

منشأ ساخت ۵۲ مدرسه

این جوان مسجدی با توکل به خداوند و تکیه بر ائمه اطهار(ع) موفق شده تا کنون ساخت ۵۲ باب مدرسه را در مناطق کم برخوردار و محروم کشور به سرانجام برساند.

این افتخار نصیب جوان جهرمی شده که تاکنون بیش از ۵۲ مدرسه با تلاش و پشتکار آنها احداث و به ثمر بنشیند.

فعالیت این مجموعه چند سالی است که دیگر منحصر به شهر و استان شان نیست و اکنون دغدغه موج مهربانی ها تحصیل دانش آموزان روستایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، بوشهر، یاسوج، کردستان و... است.

سفیر مدرسه سازی کشور

دغدغه تحصیل دانش آموزان محروم کشور سبب شده عنوان سفیر مدرسه سازی کشور بر پیشانی این بنیاد نقش ببندد و همین امر نیز بهانه ای برای گسترش فعالیت های بنیاد خیریه موج مهربانی در اقصی نقاط کشور شده است تا جایی که این افتخار نصیب انها شده که تاکنون بیش از ۵۲ مدرسه با تلاش و پشتکار آنها احداث و به ثمر بنشیند.

داستان یک جوان مسجدی که منشأ احداث ۵۲ مدرسه در مناطق محروم کشور شد

از بوشهر تا گلستان

آنطور که مدیر عامل بنیاد خیریه موج مهربانی می گوید: به همت و تلاش ستودنی اعضای داوطلب بنیاد خیریه موج مهربانی و جذب خیرین و همراهی ارزشمند آنها بنیاد خیریه موج مهربانی در حوزه مدرسه سازی کار بزرگ و ارزشمندی را رقم زده که برای تحقق این امر بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان در راستای مدرسه سازی هزینه کرده است.

بنیاد خیریه موج مهربانی در حوزه مدرسه سازی کار بزرگ و ارزشمندی را رقم زده که برای تحقق این امر بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان در راستای مدرسه سازی هزینه کرده است.

گوشه گوشه این خاک گوهربار را این جوان پیموده و حاصل آن احداث ۱۱ مدرسه در سیستان و بلوچستان، ۷ مدرسه در استان فارس، ۵ مدرسه در کردستان، ۹ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد، ۷ مدرسه در خوزستان، ۵ مدرسه سهم گلستان، ۲ مدرسه در اردبیل، یک مدرسه در لرستان، ۲ مدرسه سهم خراسان جنوبی، یک مدرسه چهارمحال و بختیاری، یک مدرسه هرمزگان و یک مدرسه نیز در کرمان است.

به گفته مهرداد الطافی، در سال ۱۴۰۲ ساخت ۲۴  مدرسه و ۸۶ کلاس درس به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شده که به تفکیک در استان های خراسان رضوی، کرمان، گلستان، فارس، چهار محال و بختیاری، هرمزگان، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گرگان و کهکیلویه و بویراحمد در حال احداث و بهره برداری است.

مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی می گوید: با برنامه ریزی صورت گرفته و همت والای خیرین در سال ۱۴۰۳ بهره برداری از هفت مدرسه در برنامه کاری بنیاد خیریه موج مهربانی قرار دارد که با حضور خیرین و نیک اندیشان عزیز و مردم مهربان ایران عزیز این مهم به ثمر می نشیند.

کد خبر 1751045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha