پروژه احیای ۲۶ مسجد تاریخی در «فاتح» ترکیه کلید خورد

شهرداری شهر«فاتح» ترکیه پروژه احیای ۲۶ مسجد در دوره‌های تاریخی مختلف این شهر را در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « raillynews»، شهرداری «فاتح»، از مناطق قسمت اروپایی استانبول که در ناحیه مرمره قرار گرفته است کار احیای کامل ۲۶ مسجد تاریخی را در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز کرده است.

 شهرداری فاتح در سال ۲۰۲۰ کار فهرست برداری از میراث فرهنگی فاتح را آغاز کرد و ابتدا ۶ نمونه معماری عمرانی و ۷۰۰ بنای تاریخی شناسایی شد.

پس از این تحقیقات، مشخص شد که بسیاری از مساجد در منطقه فاتح وجود داشته اند که چیز زیادی از آنها باقی نمانده است و گویی در این منطقه گم شده اند، بنابراین قرار شد پروژه احیای آنها کلید بخورد.

شهرداری فاتح اعلام کرد که کار احیای پنج مسجد در این منطقه تا کنون تکمیل شده است و احیای بقیه مساجد نیز در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

«ارگون توران»، شهردار فاتح در مورد مساجد احیا شده گفت: ما از روی نقشه های خود مساجد این شهر را که در دوره‌های تاریخی گم شده اند، پیدا کردیم و کار احیای پنج مسجد را به پایان رساندیم.

شهردار فاتح با تاکید بر اهمیت احیای مساجد گمشده گفت: وقتی به نقشه‌ها، آرشیوها و عکس‌های تاریخی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اینجا یک مسجد است و سپس با حفاری آثار و بقایای آن را پیدا می‌کنیم و شروه با کار ساخت دوباره مسجد می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این ویرانه‌ها، تاریخ ساخت مسجد را می‌دانیم و پروژه‌ای مطابق با معماری آن دوره و با روش‌های ساخت و ساز مطابق با معماری آن دوره آغاز می‌کنیم.

«ارگون توران» ابراز امیدواری کرد که ماه رمضان فرصت خوبی برای پیشبرد کار احیای باقی مساجدی باشد که در ۱۰۰ سال گذشته از خاطره شهر پاک شده اند.

کد خبر 1751060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha